preskoči na sadržaj

Osnovna škola Borovje Zagreb

Međunarodna Ekoškola

Naša škola je prepoznata kao škola koja ugrađuje brigu za okoliš u školski kurikulum.

Klikom na sliku pročitajte više.

http://www.eko.lijepa-nasa.hr/users/profile_user/591

Međunarodne Ekoškole su program osmišljen za provedbu smjernica odgoja i obrazovanja za okoliš na razini čitavih odgojno-obrazovnih ustanova (osnovne i srednje škole, dječji vrtići i učenički domovi, škole za djecu s posebnim potrebama i fakulteti). Nacionalni koordinator Ekoškola u Republici Hrvatskoj je Udruga Lijepa Naša.

Međunarodni program Ekoškole je razvila Zaklada za odgoj i obrazovanje za okoliš (Founadtion for Environmental Education – FEE) kao odgovor na UN konferenciju 1992. godine. Program se službeno počeo provoditi od 1994. godine u Danskoj, Njemačkoj, Grčkoj i Velikoj Britaniji. Danas Ekoškole se provode u više od 59 država svijeta koje povezuju više od 46 000 škola.

Ekoškole su program i sustav nagrađivanja. Škole se nagrađuju Zelenom zastavom sa znakom Ekoškole koja se može izvjesiti na zgradi škole ili izložiti u predvorju. Škole također dobivaju i povelju (certifikat) Zaklade za odgoj i obrazovanje za okoliš, pravo na logo (znak Ekoškole) koji će se nalaziti na dopisima, stječu mogućnost medijske promidžbe u Hrvatskoj i svijetu...

Cilj programa: ugradnja odgoja i obrazovanja za okoliš u sve segmente odgojno-obrazovnog sustava i svakodnevni život učenika i djelatnika Ekoškole.

Zadaća: odgojiti mlade generacije osjetljivima na pitanja okoliša i osposobiti ih za donošenje odluka o razvitku društva u budućnosti.

Status Ekoškole: je sustav nagrađivanja na lokalnoj, državnoj i međunarodnoj razini što je osobitost ovog prepoznatljivog i kvalitetnog modela odgoja i obrazovanja. Škole koje ispune postavljene kriterije i koje brigu za okoliš promiču kao trajnu vrijednost i način življenja, dobivaju povelju o statusu Međunarodne Ekoškole i Zelenu zastavu sa znakom Ekoškole. Ovo prestižno međunarodno priznanje dodjeljuje se na dvije godine. Nakon toga slijedi obnova statusa.
Škola mora dokazati da je u provedbi programa, prema zacrtanim smjernicama otišla “korak dalje”, produbila i proširila rad na izabranim temama te sve aktivnosti mora iscrpno dokumentirati na mrežnim stranicama programa – eko.lijepa-nasa.hr.

(Tekst preuzet s portala eko.lijepa-nasa.hr)


Ekokodeks

Ekokodeks naše škole

Kap po kap odlazi u zrak,

Polako ali sigurno putuje u oblak.

U oblaku stvara prijeteljice nove

I zajedno kreću u avanture mnoge.

U rijeku, u potok ili pak u zemlju,

Kap po kap iznova odlazi u zrak.

Voda nam život znači

I zato neka se zagađenjem ne tlači.

Autori Ekokodeksa OŠ Borovje su učenici Barbara Krnic, 6.b i Bruno Tonković, 7. b razred u šk. god. 2016./2017.


GODIŠNJI PLAN I PROGRAM RADA EKOŠKOLE

GODIŠNJI PLAN I PROGRAM RADA EKOŠKOLE

nalazi se u privitku.

Poveznica na projekt "Shema školskog voća": http://os-borovje-zg.skole.hr/kuhinja


Ekoradionica za učenike drugih razreda

U četvrtak, 22. listopada 2020. drugi razredi naše škole prisustvovali su ekoradionici s elementima zdravstvenog odgoja koja se održala u školskoj knjižnici unutar Mjeseca hrvatske knjige.

Učenici su čitali ekoslikovnicu Bože Markote  Rođendan bez smeća i učili o sortiranju otpada odlaganjem u različite spremnike, reciklažna dvorišta i općenito o zbrinjavanju otpada. Nakon pročitanog, diskutiralo se o ekologiji, a onda su učenici nacrtali i obojali spremnike za različite vrste otpada.

Ovu radionicu je osmislila školska knjižničarka, prof. Ana Domović, a izvela ju  je u suradnji s učiteljicama  Ljiljanom Superinom i Željkom Zagorac.


Mjesec hrvatske knjige 2020.

Nacionalna manifestacija, posvećena prije svega knjizi, ali i knjižnicama, održava se od 15. listopada do 15. studenoga. Pod motom Razlistaj se! pozvani su svi sudionici ovogodišnjeg Mjeseca hrvatske knjige. Novonastaloj epidemiološkoj situaciji prilagođen je i Nacionalni kviz za poticanje čitanja pod nazivom ,,Istraživači planeta Z”. Za razliku od prethodnih godina, djeca za rješavanje kviza nisu morala pročitati tri knjige već proučiti i istražiti provjerene mrežne stranice koje su se krile u svakom pitanju. Rješavanju kviza odazvali su se i učenici Dodatne nastave Hrvatskoga jezika. Kviz su rješavali putem školskog tableta ili svog osobnog mobitela. U opuštenoj atmosferi učenici su se zabavili i nešto novo naučili.

Maja Marić, prof.

 


Dan kravate i Dan kruha

19. listopada 2020. obilježili smo Dan kravate i Dan kruha - Dan zahvalnosti za plodove zemlje.

http://linoit.com/users/euforija/canvases/inbox


Dan planeta Zemlja 22.4.2020.

Made with Padlet

Sat za planet Zemlja

Tijekom nastave na daljinu (travanj 2020.) pod mentorstvom profesorice Pešut Vitasović, učenici predmetne nastave su odradili aktivnosti Tehničke kulture, obilježavajući SAT ZA PLANET ZEMLJA.

Aktivnosti učenika su bile pomoću digitalnih alata „Story Jumper“ kreirati i osmisliti EKO priču, nacrtati u Blenderu, SketchUp-u ili Tinkercadu pametnu ili pasivnu kuću ili izgraditi sklonište od drveta te prenamijeniti karton i dizajnirati različite tehničke tvorevine.

Izdvajamo:

https://www.storyjumper.com/book/index/79710585/5e610682a5be4

 

https://www.storyjumper.com/book/index/79710585/5e610682a5be4

 

https://www.storyjumper.com/book/index/79007195/5e610a07ded37

 

https://www.storyjumper.com/book/index/78370865 

https://www.storyjumper.com/book/index/78368685/5e3c1c9b9df5c

https://www.storyjumper.com/book/index/79710435/5e610ee7eeb4e

Više u privitku.

Priloženi dokumenti:
SAT ZA PLANET ZEMLJU!.docx


Borovje bez plastičnih vrećica

17.12.2019. Klub mladih tehničara u suradnji sa Zadrugom je dokazao status Ekoškole. Svatko tko je donio 20 starih plastičnih vrećica dobio je platnenu višenamjensku torbu. Svaka torba je bila unikatno ukrašena s Vinil slikama koje su učenici izrađivali. U projektu su sudjelovali učenici 5., 6. i 8. razreda.

Sredstva za radionicu su osigurana iz Sredstava javnih potreba Grada Zagreba i sredstava Zadruge. 
Voditeljice projekta su Silvana Pešut Vitasović i Tanja Bregeš Frkanec.
 

Zelena čistka

Učenici i učiteljice razredne nastave održali su 20.9.2019. jednodnevnu akciju čišćenja i uređenja okoliša škole pod nazivom Zelena  čistka.

Zelena čistka počela je u 10 sati akcijom čišćenja okoliša škole. Nakon čišćenja, učenici su kredama pisali i crtali EKO poruke na igralištu škole.

Svi su s velikim veseljem i pozitivnim porukama sudjelovali u akciji uočavajući i prihvaćajući važnosti pažljivog ponašanja svake jedinke na zaštiti okoliša.


Zelena čistka - može i drukčije

Kako funkcionalno urediti školsko igralište, koje bi omogućavalo velikom broju učenika poticajno izvođenje nastave TZK na otvorenom, ali i provođenje slobodnih i vođenih igara tijekom nastave, produženog boravka ili izvan nastave?

Odgovor na to pitanje dali su učenici četvrtih razreda u sklopu "Zelene čistke". Oslikali su teren školskog igrališta crtežima društvenih igara te poligonima za različite vrste kretanja. Potaknula ih je učiteljica Željka Zagorac. Zajedno s učiteljicama Luanom Žegarac i Ljiljanom Superina te s učenicima razrađen je nacrt ideja. Pomoć oko nabavke materijala i izrade šablona za crtanje dao je domar Zlatko Tuđina.

6. lipnja 2019. osvanuo je sunčan dan, nakon tjedana kiše, koja je uporno odgađala radove. Učenici su stigli u školu pripremljeni za rad: u staroj odjeći, s rukavicama, kistovima, valjcima, kanticama i drugim pomoćnim rekvizitima. Raspoređeni na određena mjesta na igralištu, započeli su oslikavanje terena. Za ravne linije i geometrijske likove koristili su šablone, a zakrivljene linije su kredom iscrtale učiteljice, kako bi im olakšale rad. Poprilična smetnja u radu je bio, na mahove, jak vjetar, koji je sušio boju u kanticama i stvrdnjavao kistove. Učenici su se jako trudili precizno nanositi boju, iako se povremeno događalo i malo "flekanja". Polako su nastajale oslikane plohe igara "Čovječe, ne ljuti se", "Križić - kružić", "Zmija" i "Školica" te polja raznobojnih, ispresijecanih, zakrivljenih stazica koje vode od jednog geometrijskog lika do drugoga.

Nakon četiri školska sata posao je bio završen, materijal pospremljen, a učenici uglavnom uspješno očišćeni od boja. Potrošeno je oko 20 litara boja. Budući da se boja na tlu brzo osušila, isprobali su funcionalnost svojeg uratka. Malo je reći da su bili prezadovoljni; činjenica da su napravili nešto korisno i svrsishodno što će moći koristiti još mnoge generacije, ispunila je i učenike, ali i njihove učiteljice, osjećajem ponosa. Javile su se i nove ideje  za oslikavanje, ali njih ćemo ostaviti za sljedeću školsku godinu.  Dovoljno govori komentar jedne učenice: "Baš mi je žao što ne idem u 1. razred najesen, mogla bih se igrati do mile volje! Molim vas, uzmite nas opet na godinu za oslikavanje!"

(Željka Zagorac, autor teksta i fotografija)


Obnovljen status Ekoškole

24.5.2019. učenici i djelatnici naše škole sudjelovali su u nizu aktivnosti povodom svečanog obilježavanja Dana škole

Obnovljen je status Ekoškole i svečano podignuta ekozastava.

Učenici razredne nastave sudjelovali su u velikom online ekokvizu. Učiteljice su pripremile i provele kviz znanja putem Kahoot aplikacije, a učenici su marljivo odgovarali s pomoću svojih mobilnih uređaja.

Grupa „Mali čuvari prirode“ sudjelovala je u projektu „Nacionalni parkovi i parkovi prirode RH“ pripremajući pitanja za ekokviz u 3. razredima, izrađujući eko plakate o Parkovima prirode RH i nastupajući na priredbi (recitacija Ekohimna).

Fotografije su dostupne u Fotogaleriji.

 

Održan je Ekokviz za učenike predmetne nastave (pripremio Ante Malekin, prof. geografije).

 

Prezentacija prof. biologije Renate Roščak za UV 24. svibnja 2019. povodom obilježavanja Dana škole i obnavljanja statusa Eko škole.

 


 


Školska shema - aktivnosti

U studenom 2018. g. Škola se javila na Javni poziv za sudjelovanje u provođenju aktivnosti pratećih obrazovnih mjera Školske sheme voća i povrća te mlijeka i mliječnih proizvoda.

Povjerenstvo za odabir škola za provedbu pratećih obrazovnih mjera u sklopu Školske sheme 2018./2019. ponovo je odabralo našu Školu za provođenje svojih aktivnosti.

Prošlih godina osvojili smo voćne sadnice, vrtni alat, opremu za održavanje vrta, zemlju, gnojivo, komposter, a ove godine predavanja.

Edukaciju o poljoprivredi, zdravim prehrambenim navikama, lokalnim lancima hrane, ekološkoj proizvodnji, održivoj proizvodnji i borbi protiv rasipanja hrabe održali su predavači iz Ministarstva poljoprivrede.

Učenici drugih i trećih razreda predavanje su odslušali 24. svibnja 2019. u sklopu aktivnosti povodom obilježavanja Dana škole i obnove statusa Eko-škole.

ravnateljica


Putujuća izložba Tajne hrvatskog podmorja

8. svibnja 2019. unutar prostora naše škole učenici svih razreda su u pratnji svojih razrednih učiteljica irazrednika prisustvovali izložbi. U dvadesetak vitrina izloženo je više od 200 različitih životinjskih vrsta koje obitavaju u jadranskom podmorju.

Razgled eksponata pratilo je i stručno vodstvo i predavanje kroz koje su učenici  mogli naučiti mnoge zanimljivosti i tajne iz svijeta morskih dubina. Ujedno im se ukazuje na nikad veću potrebu za očuvanjem okoliša, na probleme zagađenja mora, na potrebu očuvanja bioraznolikosti, postojanje zakonom zaštićenih vrsta i slično.


Dan kravate 2018.

18.10.2018.obilježili smo Dan kravate. U školi je organizirana projekcija prezentacije o povijesti i značenju kravate, likovne radionice oslikavanja šablona kravate, mala radionica vezanja kravate i kviz u kojem su učenici mogli provjeriti što su naučili o kravati.


Posjet najljepšem parku kontinentalne Hrvatske

Učenici četvrtih razreda posjetili su Bjelovar u sklopu IUN 16.listopada 2018.

Središnji bjelovarski trg je Trg Eugena Kvaternika datira iz 1756.g. Unutar trga - parka četverokutnog oblika prvobitno je posađen drvored lipa. Danas su sačuvane dvije lipe iz 18.st. U parku se nalazi oko 40 vrsta drveća i grmlja (većinom alohtonih vrsta). Najviše ima divljeg kestena. U središnjem dijelu je smješten glazbeni paviljon, izgrađen za vrijeme 2.svjetskog rata.

Park na Trgu Eugena Kvaternika dobio je nagradu za najljepši park na prostoru kontinentalne Hrvatske.

Nakon Bjelovara, učenici su se uputili u Veliki Grđevac - Lovrakov rodni kraj. U neposrednoj blizini Centra nalazi se poučna Staza prijatelja prirode u dužini 2 km. Učenici su prošetali dijelom poučne staze. Na stazi se nalazi nekoliko postaja na kojima su upoznali dio flore i faune ovoga kraja. Biljni svijet je izuzetno bogat raznovrsnim šumskim vrstama, a uz veliki broj šumskih životinja, koje je moguće vidjeti i danju, posebna atrakcija je vidra, koja kao simbol obilježava općinski grb te manja kolonija dabrova, koja obitava nedaleko mlina Družbe Pere Kvržice.


Djelatnici škole u Eko-centru Budinjak

Djelatnici naše škole posjetili su 5.listopada 2018. Eko-centar Budinjak i arheološko nalazište te obišli Stazu kneževa.

"Prirodni činitelji, ali i dugogodišnje djelovanje čovjeka i njegov suživot s prirodom, učinili su Park prirode "Žumberak – Samoborsko gorje" područjem zanimljive i bogate bioraznolikosti.
Takozvani kulturni, mozaični krajobraz, u kojem se izmjenjuju otvorene, travnjačke površine sa onima prekrivenima šumom, rezultat je čovjekova djelovanja – krčeći šume koje bi bez njegova utjecaja pokrivale čitavo prostranstvo Parka, stvorio je otvorena, nešumska staništa koja nastanjuju "nove", nešumske vrste.
Tako je čovjek, i nehotice, od davnina radio na povećanju prirodne raznolikosti ovoga kraja."
(preuzeto sa službene web stranice Parka prirode Žumberak - Samoborsko gorje)

Dio ugođaja prenosimo u kratkom video uratku (kliknuti na foto)


Zelena čistka - rujan 2018.

Učenici razredne nastave sudjelovali su u još jednoj Zelenoj čistki.


Dan Sunca i Dan Škole

Petak,  4. svibnja  je bio poseban dan u našoj školi.  Naime, tog dana smo proslavili 12. rođendan naše škole, ali  i obilježili Svjetski  dan Sunca. Te dvije prigode smo spojili u jedan događaj, kako i priliči jednoj Ekoškoli. 

Naime, Svjetski dan Sunca se obilježava od sedamdesetih godina 20. st. na inicijativu tadašnjeg američkog predsjednika Jimmyja Cartera. U našoj školi smo odali počast suncu na originalan način – gradnjom analematičkog sunčanog  sata.

 

Sunčani sat je drevna naprava koja pokazuje položaj sunca na nebu, a sjena pokazivača  prikazuje koliko je sati. Ako je pravilno postavljena, može pokazati vrijeme prilično točno.

Naš sat nije obični, nego analematički. Pridjev analematički dobio je po pojmu analema što je krivulja u obliku osmice koja u godini dana ocrtava položaj Sunca zabilježen svakoga dana u isto vrijeme s istoga mjesta. Takvi satovi se javljaju u 16. st. i precizniji su od standardnih sunčanih satova.

Sat su izgradili marljivi učenici 8.a razreda pod vodstvom prof. matematike Kristijana Sabolčeca  i uz pomoć domara Zlatka Tuđine. Sat je smješten u dvorištu škole.

Na žalost, dan predviđen za otvorenje sata je bio kišan pa smo program premjestili u hol škole. Započeo je recitacijama i plesom za koji su zaslužne učiteljice i učenici trećih i četvrtih. Recitacije, od kojih su neke bile i autorske, bile su na temu Sunca i zdravlja.  Nakon toga su u učenici koji su sudjelovali u gradnji sata prezentirali način rada, ali i povijest analematičkog sata. Kratki film koji je uslijedio, pokazao je kako se gradio.

Program je završio prigodnim obraćanjem ravnateljice te pjevanjem školske himne u kojem je zdušno sudjelovala sva publika.

Tako je Sunce, izvor života, ali i obnovljivi izvor energije, dobilo počast kakvu zaslužuje.

Prezentacija učenika o analematičkom satu i obilježavanju Dana Sunca:

 

 

Akcija Zelena čistka 2018.

20.travnja 2018.učenici naše škole sudjelovali su u akciji "Zelena čistka 2018.".

Učenici razredne nastave očistili su školsko dvorište i igralište, a potom su oslikali igralište i staze kredama u boji na temu Dana planete Zemlja.

Sve fotografije mogu se pregledati u Foto-galeriji - album Zelena čistka 2018.

Učenici 3.b razreda uredili su školski vrt.

 


Akcija Humane Nove: Proljetno čišćenje ormara


Zelena čistka 2018.

Već sedmu godinu za redom akcijom Zelena čistka nastojimo diljem zemlje osvijestiti važnost čistog okoliša i okupiti sve građane, a posebice najmlađe u zajedničkom cilju za bolju i zeleniju budućnost. Sudjelovanje najmlađih u akcijama čišćenja od iznimne je važnosti jer su oni budući naraštaji koje treba osnažiti za aktivan doprinos očuvanju okoliša kroz pravilno odvajanje i odlaganje otpada, čime postaju pozitivan primjer svojim vršnjacima, potiču na volontiranje te ujedno podižu svijest o očuvanju okoliša.

Cilj prošlogodišnjih aktivnosti akcije, kao i ove, je podići svijest građana Hrvatske, posebice mladih, o njihovoj ulozi u stvaranju i načinu odlaganja otpada te važnosti očuvanja okoliša. Djeca i mladi su budući nosioci društva te ih treba motivirati da preuzmu inicijativu i brigu za okoliš jer je ista presudna za kvalitetan i zdrav život. Tijekom ovog projekta poticali smo razvoj volonterstva djece i mladih, gdje smo povezali dosad najveći broj volontera na nekom projektu u povijesti Lijepe naše.

Zelena čistka ove godine održava se od 1. travnja do 1. svibnja 2018. za vrtiće, škole i fakultete u sklopu Let's Clean Up Europe!

Naša škola provest će Zelenu čistku u petak, 20.travnja 2018.


 


Dan kravata

18.10.2017.

 


PROJEKT DANI JABUKA – dani zdrave hrane u 3.a razredu

 

CILJEVI PROJEKTA:
• educiranje učenika o važnosti voća posebno jabuke
• usvajanje zdravih prehrambenih navika
• unapređenje znanja učenika o poboljšanju kvalitete života jedenjem voća, posebno jabuke
• poticanje na promjenu i prihvaćanje pravilnih prehrambenih navika
• podizanje razine svijesti o odgovornosti u očuvanju zdravlja
• jabuka kao simbol, jabuka u pjesmi i slikarstvu, tradicijski prikaz jabuke (mudre izreke)

CILJANE SKUPINE:
• učenici 3.a razreda

OBUHVAĆENA NASTAVNA PODRUČJA:
• Priroda i društvo
• Hrvatski jezik
• Likovna kultura
• Glazbena kultura
• izvannastavne aktivnosti

VREMENSKI OKVIR PROJEKTA: od 16.10. – 20.10.2017.
Specifični ciljevi projekta: (GOO)

- potaknuti djecu na suradnju, toleranciju, druženje i zabavu
- razlikovati jabuke prema boji, veličini, okusu, sorti – poistovjećivanje s rasom, ljudima….
- kreativne radionice, zajedničke igre, zajedničke skupne aktivnosti
- priprema i konzumiranje proizvoda od jabuke
- suradničko učenje
- stvarati pozitivnu sliku o sebi, razredu, zajednici

Građanski odgoj - ishodi: učenici će imenovati blagdan koji su doživjeli tijekom projekta, objasnit će zašto je jabuka (voće) važno za zdravlje, moći će imenovati predmete i sadržaje koje smo radili i koje će moći koristiti u daljnjem obrazovanju, prepoznaju i uče pravila ponašanja u radu unutar para, skupine, razreda, zajednice; upoznaju prezentiranje svog uratka i izrađuju razrednu izložbu koju će predstaviti roditeljima, znaju i primjenjuju pravilo voćnog obroka u danu za pravilan razvoj i prehranu.

 


Dan jabuka u produženom boravku

Učenici 1.b i 2.b su u produženom boravku na likovnoj radionici obilježili Dan jabuka 18.listopada 2017..

Likovnom tehnikom kolaž naslikali su jabuku pritom pazeći da izgleda poput mozaika i da je na slici komplementarni kontrast boja.

Za to je bilo potrebno dosta pažnje i strpljenja. Stoga velika pohvala vrijednim učenicima! 

Učiteljica Vesna Stojanovski


Stop animacija

Tijekom projektnog Ekotjedna na temu Vode nastala je ova stop animacija kao korelacija tehničke, likovne i glazbene kulture te informatike.

 

Sretna kapljica- stopanimacija OŠ Borvje, Zagreb from Silvana Pesut on Vimeo.


Zelena čistka 2017.

Tvrtka Ekonerg - institut za energetiku i zaštitu okoliša, prepoznala je našu školu i eko aktivnosti koje provodimo te nam je povodom Dana planete Zemlje (22. travnja) donirala sadnicu ukrasne vrste drveća.

Doniranu sadnicu zasadili smo u srijedu, 26.4.2017. u 10:00 sati na odabranom mjestu u školskom dvorištu.

Akcija je posvećena zaštiti okoliša i razvijanju svijesti o važnosti drveća u uklanjanju emisija ugljikova dioksida iz atmosfere i njihova doprinosa ublažavanju klimatskih promjena.

Također, kao eko škola uključili smo se u već tradicionalnu, šestu po redu, akciju čišćenja, Zelenu čistku.

„Zelena čistka – jedan dan za čisti okoliš“ dio je globalnog pokreta Let's do it! i svjetske agencije World Cleanup 2017. Cilj kampanje je aktivan doprinos pojedinca u očuvanju okoliša kroz pravilno odvajanje i odlaganje otpada.

Učenici razredne nastave očistili su školsko igralište i dvorište. Zatim su kredama u boji oslikali igralište prigodnim crtežima i porukama uz Dan planete Zemlja.

Vidi članak "Zemlji na dar" ispod teksta u "priloženi dokumenti"

Sve fotografije mogu se pregledati u Foto-galeriji.

Priloženi dokumenti:
Zemlji na dar.docx


Pregled događanja u Eko - tjednu
 

5.razredi

U našoj školi su 5. razredi povodom Projektnog tjedna voda sudjelovali na radionici Izrada stopanimacije Vesela kapljica.

Učenici su sudjelovali u predprodukciji filma, produkciji i postprodukciji...koja još traje...Ruke petaša su marljivo radile i vrijeme je proteklo velikom brzinom...
Video - dio radionice su vodili Kristina Šembrek, Silvana Pešut Vitasović , pomogla Marija Barlek. Zvučni dio radionice su vodili Tihomir Hojsak i Aleksandar Franjić.

Premijera stopanimacije će se održati na dan podizanja zelene zastave 16. 05. koji je ujedno i Dan škole.

 


3.razredi

Mi, učenici/ce trećih razreda u Eko – projektnom tjednu VODA šetali smo uz vodu tekućicu u zavičaju – rijeku Savu. Promatrali smo biljni i životinjski svijet uz i u rijeci Savi. Bake i djedovi su nam pričali da su se u Savi nekad kupali. Danas je nažalost Sava zbog ljudske nebrige onečišćena. Trebalo bi pokrenuti akcije s ciljem njenog spašavanja.

Ove školske godine učili smo iz prirode i društva o važnosti zaštite i očuvanja pitke vode na našem planetu. Predstava Voda je život nas je na zanimljiv i neobičan način podsjetila na to.

Na radionicama smo dramatizirajući tekst Voda u čaši, slikajući kapljice vode tonovima plave boje te slušajući skladbe o vodi uživali i veseli zaključili: VODA JE ŽIVOT!


2. razredi - radionice

Na EKO - DAN za učenike drugih razreda pripremljene su 3 radionice: pokusi s vodom, online PC igre o vodi i radionica pisanja o vodi i sviranja s vodom.


Vode grada Zagreba

Četvrti razredi su obilježili Dan voda posjetom Gradskoj knjižnici Ivane Brlić-Mažuranić, sudjelujući na radionici "Vode grada Zagreba", koju je pripremila i vodila Branka Beović, ing.

Radionicu Voda u očima znanstvenika vodio je znanstvenik Nikola Biliškov, roditelj našeg učenika.

 


Aquatica

Na prvi dan proljeća, 21. ožujka  učenici svih drugih razreda posjetili su grad Karlovac i slatkovodni akvarij.


Posjet slatkovodnom akvariju

U sklopu projektnog tjedna  učenici šestih razreda su  na prvi dan proljeća posjetili Karlovac, Ozalj i slatkovodni akvarij Aquatiku. Kako im je bilo pročitajte u izvješću učenice 6.a razreda Ane Babić.

PUT U KARLOVAC I OZALJ

          Dana 21. ožujka 2017. godine putovali smo u Karlovac i Ozalj, a pod „putovali smo“ mislila sam na 6. razrede, profesorice i našu ravnateljicu.

          Pred školu sam došla u 10 do 8. Ispred škole je bilo puno djece, šestaši, prvaši i nekoliko učenika petih razreda. Došle su i profesorice pa smo bili spremni za polazak. Čekao nas je bijeli autobus s natpisom darojkovic.com. Naravno, kao svaki autobus imao je velike crne kotače i puno prozora. Polako i glasno krenuli smo prema njemu. Smjestili smo se i polako krenuli. Sjeli smo na plava sjedala prekrivena nekom čudnom tkaninom plave boje. Nakon sat vremena vožnje stigli smo u Ozalj. Popeli smo se do Zavičajnog muzeja Ozalj i napravili malu stanku da nešto pojedemo prije razgledavanja. Dok hodasmo prema muzeju, Anja i ja sve smo slikale, čak i najmanje detalje. Pogled s mosta preko kojeg smo prolazili bio je prekrasan. Rijeka Kupa blistala je, svojom prekrasnom bojom i ljepotom očarala me, a vjerujem i ostale. Ušli smo u muzej i voditelj nam je počeo govoriti o povijesti grada Ozlja. Muzej je vrlo star, no nije izgledao tako staro. Kako smo prolazili kroz muzej, to mi se sve više počeo sviđati. Bio je poprilično velik. Stari i široki bijeli zidovi, čak 1 metar, držali su ovaj muzej na mjestu. To što su zidovi bili široki nije značilo da je u muzeju bilo toplo. U svakoj prostoriji koju smo obilazili bilo je sve hladnije. U velikim staklenim vitrinama nalazili su se stari predmeti koji su nađeni na području Ozlja ili muzeja te stvari ili predmeti koji su pripadali Babonićima, Zrinskima i Frankopanima. Nakon razgledavanja muzeja krenuli smo prema Karlovcu. U Karlovcu nas je dočekao vodič Alen koji nas je proveo kroz Zvijezdu, poznatu karlovačku šetnicu. Kako smo šetali duž karlovačke šesterokrake zvijezde, vodič Alen pričao nam je razne povijesne događaje koji su se zbili na području grada Karlovca. Rekao nam je da su u maloj ulici blizu kružnog toka živjeli poznati hrvatski istraživači Afrike, Mirko i Stevo Seljan. Naš put kroz Zvijezdu trajao je oko sat vremena. Prekrasno zelenilo samo je uljepšavalo moj doživljaj o Karlovcu, gradu na 4 rijeke. Završetkom obilazka Karlovca i karlovačke šetnice stigli smo do Aquatike. Kao građevina izvana bijaše lijepa, prekrasno izgrađena, dok je iznutra sadržavala puno malih i velikih akvarija u kojem se nalaze ribe različitih veličina, oblika i s različitih staništa. Oko pola sata kasnije krenuli smo u park koji su navodno Amerikanci darovali Karlovčanima. Park je ogroman, pun čudnih sprava, bila je čak jedna na kojoj ste mogli proizvoditi razne melodije. Oko pola 3 krenuli smo prema restoranu Kristal u kojem smo ručali. Restoran je bilo jako uredan, lijep, prekrasno uređen i ugodan. Sjeli smo za velike okrugle stolove prekrivene bijelim stolnjacima. Za ručak smo imali odrezak s pomfritom i kečapom, a za desert slasne palačinke sa sladoledom. Jelo je bilo jako ukusno. Polako smo krenuli prema autobusu i uputili se prema našem dragom gradu Zagrebu.

          To je bio naš put u Karlovac i Ozalj. Bilo je odlično i imali smo sreće što je vrijeme bilo vedro i sunčano.          

                                                                                                          Ana Babić, 6. a


CMS za škole logo
Osnovna škola Borovje Zagreb / Davora Zbiljskog 7, HR-10000 Zagreb / os-borovje-zg.skole.hr / ured@os-borovje-zg.skole.hr
preskoči na navigaciju