Kućni red
Apply Now
Na temelju članka 58. stavka 2. Zakona o odgoju i obrazovanju u osnovnoj i srednjoj školi („Narodne novineˮ, broj 87/08, 86/09, 92/10, 105/10, 90/11, 5/12, 16/12, 86/12, 126/12, 94/13, 136/14, 152/14, 7/17, 68/18, 98/19, 64/20, 151/22, 155/23, 156/23) i članka 29. stavka 3. Statuta Osnovne škole Borovje, nakon provedene rasprave na sjednicama Učiteljskog vijeća dana 23. travnja 2025., Vijeća roditelja dana 15. svibnja 2025. i Vijeća učenika dana_______, Školski odbor na 2. sjednici održanoj 20. svibnja 2025. godine donosi:
KUĆNI RED
OSNOVNE ŠKOLE BOROVJE
I. OPĆE ODREDBE
Članak 1.
Kućnim redom Osnovne škole Borovje (u daljnjem tekstu: Škola) utvrđuju se:
- pravila sigurnosti, kontrola ulaska i izlaska iz Škole i druge sigurnosne mjere
- radno vrijeme, pravila ulaska, boravka učenika u prostorima Škole
- organizacija rada škole
- pravila ponašanja, međusobni odnosi učenika i učenika s ostalim radnicima Škole i pravila zaštite od socijalno neprihvatljivih oblika ponašanja
- način postupanja prema školskoj imovini
- mjere u slučaju kršenja Kućnog reda.
Članak 2.
Odredbe ovog Kućnog reda odnose se na sve osobe za vrijeme njihova boravka u školskim prostorima.
Članak 3.
S odredbama ovoga Kućnog reda razrednici su dužni upoznati učenike i njihove roditelje odnosno skrbnike.
- Ovaj Kućni red ističe se na vidljivom mjestu u Školi i na mrežnoj stranici Škole.
Članak 4.
Izrazi u ovom Kućnom redu navedeni u muškom rodu neutralni su i odnose se jednako na muške i ženske osobe.
II. PRAVILA SIGURNOSTI, KONTROLA ULASKA I IZLASKA U ŠKOLU I DRUGE SIGURNOSNE MJERE
Članak 5.
Ravnatelj i radnici Škole dužni su skrbiti za siguran boravak i rad u Školi te poduzimati odgovarajuće mjere sigurnosti u skladu s propisima, uputama, obavijestima nadležnog ministarstva i internim aktima Škole.
Članak 6.
Mjere sigurnosti iz članka 5. ovoga Kućnog reda provode se:
- kontrolom ulaska i izlaska iz Škole prema Protokolu o kontroli ulaska i izlaska u školskim ustanovama te uputama odnosno odlukama ravnatelja kojima su određene mjere, način i izvršitelji provedbe
- određivanjem ulazaka i izlazaka učenika tijekom odmora učenika
- obaveznom prethodnom najavom roditelja i drugih posjetitelja prije dolaska u Školu, osim u opravdanim i hitnim slučajevima kada je moguć ulazak u Školu prema odobrenju ravnatelja ili ovlaštene osobe od strane ravnatelja
- donošenjem i primjenom Plana sigurnosti Škole kojim će biti definirane potrebne mjere sigurnosti određene na temelju Procjene postojećeg stanja i analize rizika
- kontinuiranim i pravodobnim informiranjem roditelja i učenika o mjerama sigurnosti
- obveznim provođenjem simulacije evakuacije i drugih kriznih situacija najmanje dva puta godišnje
- formiranjem i radom školskog Sigurnosnog tima za evaluaciju i analizu odnosno predlaganje poboljšanja mjera sigurnosti
- suradnjom s osnivačem, policijom, vatrogascima, liječničkim timovima i drugim relevantnim dionicima
- drugim mjerama koje se provode u skladu s aktualnom situacijom, propisima, uputama i obavijestima ravnatelja odnosno drugih relevantnih institucija.
Članak 7.
Na oglasnoj ploči Škole i drugom vidljivom mjestu u Školi istaknuti su telefonski brojevi policije, vatrogasaca, hitne pomoći i Državne uprave za zaštitu i spašavanje.
III. RADNO VRIJEME, PRAVILA ULASKA I BORAVKA UČENIKA U PROSTORIMA ŠKOLE
Članak 8.
RADNO VRIJEME
Radno vrijeme Škole je od 6:00 do 22:00 sati.
Članak 9.
Radnici su dužni dolaziti na posao i odlaziti s posla na vrijeme, prema rasporedu radnog vremena.
- Evidencija radnog vremena vodi se prema Pravilniku o evidenciji radnog vremena za radnike školskih ustanova.
Članak 10.
Raspored radnog vremena ravnatelja, tajnika, voditelja računovodstva i stručnih suradnika navodi se na vratima ureda.
Članak 11.
Pisani materijali, nastavna sredstva i pomagala koriste se u Školi za vrijeme radnog vremena, a u slučaju potrebe i izvan radnog vremena i Škole samo uz odobrenje ravnatelja.
Članak 12.
ULAZAK U ŠKOLU
Učenici su dužni redovito i na vrijeme dolaziti u Školu i to najkasnije 5 minuta prije početka nastave, a napustiti Školu nakon završetka školskih obveza.
- Za vrijeme čekanja ulaska u Školu učenici ne smiju ni na koji način ometati nastavu i rad u Školi. Ispred Škole nije dopušteno loptanje.
- Prije početka nastave učenici se okupljaju pred Školom. Na znak zvona učenici ulaze u zgradu bez guranja i buke. Učenici koji su u programu produženog boravka mogu ulaziti u Školu u 7:30 sati. U slučaju lošeg vremena dežurno školsko osoblje učenicima u klasičnim odjeljenjima dopustit će ulazak u Školu ranije, najviše 30 minuta prije početka nastave (ujutro u 7:30 sati). Tada učenici čekaju znak zvona u garderobama.
- Roditelji mogu učenike dopratiti do ulaza Škole.
- Radno vrijeme Škole počinje u 6:00 sati kad članovi tehničkog osoblja pripremaju Školu za dolazak učenika i učitelja. Učenici borave u Školi do svršetka nastave ili izvannastavnih aktivnosti u koje su uključeni. Radno vrijeme Škole završava u 22:00 sata kada tehničko osoblje zatvara Školu.
- Program produženog boravka počinje nakon završetka redovne nastave i završava u 17:00 sati.
- Nastava se organizira u dvije smjene. Jutarnja smjena započinje u 8:00 sati. Popodnevna smjena počinje prema rasporedu sati. Nastavni sati traju u pravilu 45 minuta.
- Iz higijenskih i zdravstvenih razloga učenici su dužni odložiti kapute, kišobrane, vjetrovke i obuću u garderobe i preobuti se u papuče. Garderobe ispred učionica zaključavaju redari, a garderobe u predvorju spremačice.
- Učenici razredne nastave odlaze u matične učionice, a učenici predmetne nastave odlaze ispred učionica u kojima imaju prvi sat.
- Učenici koji dolaze na izbornu nastavu u suprotnu smjenu čekaju u predvorju Škole. Prilikom ulaska u Školu obavezno se preobuvaju u papuče. Odjeću i obuću nose sa sobom u učionicu u kojoj imaju nastavu (za lošeg vremena nose u vrećicama). Za vrijeme odmora dolaze pred učionicu u kojoj imaju sat.
- Poslije završetka nastave učenici se u Školi mogu zadržavati samo ukoliko idu u školsku knjižnicu, ručaju u Školi ili imaju određene, rasporedom predviđene aktivnosti ili obveze.
- Ukoliko zakasne manje od 15 minuta, ulaze na nastavni sat tiho i ispričavaju se učitelju. U slučaju kašnjenja duljeg od 15 minuta učenici naredni sat čekaju u predvorju. Svako kašnjenje učenika na nastavu učitelj je dužan evidentirati u e-dnevnik.
- Tijekom nastavnih sati učenici i posjetitelji koji se zateknu u hodnicima Škole dužni su poštivati zahtjev tihog kretanja i razgovora kako se ne bi ometao rad.
Članak 13.
RED U UČIONICAMA
- Po ulasku u učionicu učenici odlaze na svoja mjesta i pripremaju sve što je potrebno za rad.
- U učionici učenici sjede na mjestima prema rasporedu koji odredi razrednik ili predmetni učitelj i samo uz njihovo dopuštenje moguće ga je promijeniti.
- Za vrijeme trajanja nastave ili bilo kojeg drugog oblika odgojno-obrazovnog rada, učenici trebaju pažljivo pratiti odgojno-obrazovni rad i aktivno sudjelovati u njemu.
- Učenici se za riječ javljaju dizanjem ruke. Upadanje u riječ učitelju i drugim učenicima, prekidanje i dobacivanja primjedbi spada u nekulturno ponašanje i nije dopušteno.
- Za vrijeme trajanja nastavnog sata, osim u nepredvidivim i hitnim slučajevima ili uz odobrenje učitelja, učenici ne smiju napuštati učionicu.
- Kada učenik ili druga osoba službeno ulazi u razred tijekom nastave, treba prije ulaska pokucati, a kad uđe, pozdraviti, prići učitelju, izložiti mu razlog dolaska te po obavljenom poslu uz pozdrav izaći iz razreda.
- Za vrijeme boravka u Školi svaki učenik mora paziti na čistoću svog radnog mjesta, a prije odlaska iz učionice mora prostor oko svog radnog mjesta ostaviti u potpunom redu, uključujući i prostor za odlaganje stvari u klupi.
- Obveza je svih učenika i radnika Škole da čuvaju namještaj i nastavna sredstva u učionicama, a eventualne svjesno ili namjerno prouzročene štete moraju nadoknaditi.
- U kabinetima i učionicama učenici rade isključivo pod vodstvom predmetnog ili razrednog učitelja ili voditelja aktivnosti, a napuštaju ih nakon dopuštenja učitelja.
- Za vrijeme trajanja nastavnog sata učenici se ne mogu zadržavati na školskim hodnicima. Učenici koji ne pohađaju nastavu Vjeronauka za vrijeme tih sati trebaju biti u knjižnici ili se zadržavati u predvorju Škole (ako knjižnica ne radi), poštujući odredbe ovog Pravilnika.
- Za vrijeme nastave učenik ne smije biti udaljen iz učionice, a ukoliko ometa rad u toj mjeri da je nemoguće održati sat, predsjednik razreda treba otići po pedagoga, logopeda ili ravnatelja koji će obaviti razgovor s učenikom.
- Uporaba mobitela u bilo kojem obliku (poruka, razgovor, zabava….) tijekom nastavnog sata nije dopuštena.
- Na početku sata mobitel treba isključiti i pohraniti ga u kutiju predviđenu za tu namjenu ili slično mjesto koje odredi predmetni učitelj. U protivnom, učitelj može uzeti mobitel i pohraniti ga u ured stručne službe do dolaska roditelja/staratelja koji će ga preuzeti.
- Za vrijeme boravka u Školi zabranjeno je fotografiranje i snimanje sebe, drugih učenika i radnika Škole. U slučaju prekršaja učitelj ima pravo učeniku oduzeti mobitel ili tehničko pomagalo i pohraniti ga u stručnoj službi ili kod ravnatelja. Uređaj može preuzeti isključivo učenikov roditelj ili staratelj.
- Najstrože se zabranjuje penjanje učenika na prozore i bacanje bilo kakvih predmeta kroz prozor.
- Za vrijeme svih odmora učionice predmetne nastave su zaključane.
- Učenici koji pohađaju izbornu nastavu ne koriste garderobu, već svoje stvari nose u učionicu i u nju ulaze u pratnji učitelja.
- Učenici i učitelji završavaju sat na zvuk zvona.
Članak 14.
RED U DVORANI
-
Dvorana je namijenjena izvođenju nastave Tjelesne i zdravstvene kulture, sportskih treninga i natjecanja učenika i klubova te za rekreaciju.
- Učitelji, treneri, učenici, sportaši i ostali korisnici dvoranu mogu koristiti isključivo u sportskoj opremi za dvorane.
- Strogo se zabranjuje ulazak u dvoranu u cipelama ili u tenisicama koje služe kao svakodnevna obuća.
- Po dolasku na aktivnost svi korisnici dužni su na ulazu u Školu dežurnoj osobi (domar, redar, dežurna spremačica ili druga osoba koju zaduži ravnatelj) pokazati čistu sportsku obuću donesenu u torbi ili vrećici.
- Sprave i rekviziti u dvorani mogu se koristiti isključivo namjenski, samo za potrebe nastave. Za sve izvannastavne aktivnosti korisnici su dužni donijeti vlastitu opremu i sredstva za rad. Ako je korisniku dopuštena posudba i rad sa sredstvima u dvorani, dužan ih je vratiti na odgovarajuće mjesto u stanju u kakvom ih je dobio na uporabu.
- U dvorani nije dopušteno unošenje i konzumiranje hrane i pića.
- Ukoliko učenici, sportaši, učitelji, treneri ili bilo tko od korisnika primijeti neispravnost (oštećenje u dvorani, svlačionicama, tuširaonama i zahodima.i slično), dužni su o tome izvijestiti učitelja, domara, redara ili dežurnu spremačicu. Za neprijavljenu neispravnost snosit će materijalnu odgovornost jer će se smatrati da su neispravnost sami prouzročili.
- Za osobne predmete i stvari od vrijednosti ostavljene u svlačionicama za vrijeme nastave ili aktivnosti učenici i korisnici sami odgovaraju.
- Zabranjeno je pušenje u dvorani, hodniku, svlačionicama, tuširaonama i zahodima.
- Svi koji koriste dvoranu dužni su održavati red i čistoću u prostorijama koje koriste. Za korisnike izvannastavnih aktivnosti ulazak u svlačionice dopušten je 15 minuta prije početka aktivnosti. Grupa koja je do tad koristila dvoranu mora ju napustiti točno u vrijeme isteka iznajmljenog termina. Nakon aktivnosti dopušteno je zadržavati se najviše 15 minuta u pripadajućim prostorijama dvorane (svlačionice, zahodi, hodnici).
- Ulazak učenika, sportaša i ostalih korisnika u prostorije dvorane dopušten je samo prema rasporedu korištenja odnosno uz odobrenje i nazočnost učitelja, trenera ili druge zadužene i odgovorne osobe. Svaka grupa učenika, sportaša i ostalih korisnika dužna je odrediti dežurnog redara koji je odgovoran za red i ponašanje u prostorijama dvorane.
- Dužnosti dežurnih učenika (redara) su:
- osigurati mir, red i disciplinu te čistoću u svlačionici
- brinuti o čuvanju školske imovine te učitelju ili domaru prijaviti počinitelje štete
- prije početka sata provjeriti svlačionice.
- Dežurni učenik posljednji odlazi iz svlačionice, poslije vježbanja gasi svjetla, zatvara vodu i konstatira eventualno nastala oštećenja i prijavljuje učitelju, treneru ili drugoj odgovornoj osobi.
- Svi učitelji, treneri, učenici, sportaši i ostali korisnici dužni su pridržavati se ovog Kućnog reda.
- Grupi korisnika koja se ne pridržava Kućnog reda uskratit će se korištenje dvorane i opreme.
- Sva oštećenja na dvorani, opremi i pripadajućim prostorijama nastala u vrijeme korištenja počinitelj je dužan nadoknaditi u cijelosti.
Članak 15.
RED NA ŠKOLSKOM IGRALIŠTU, DVORIŠTU I U SANITARNIM ČVOROVIMA
- Urednost i čistoća vanjskih školskih površina briga je svih korisnika, ali prvenstveno o njima vode brigu domar i spremačice čiji rad nadzire tajnik Škole.
- Za lijepih dana nastava Tjelesne i zdravstvene kulture izvodi se na igralištu prema rasporedu sati koji vrijedi za dvoranu.
- Učenici izlaze na igralište u odgovarajućoj obući.
- Na školskom igralištu učenici se zadržavaju tijekom izvođenja nastave i slobodnog vremena u produženom boravku.
- Nije dozvoljeno zadržavanje i korištenje slobodnog vremena na zelenoj površini ispod prozora učionica jer to ometa nastavu.
- Najstrože je zabranjeno bacanje papira i otpadaka hrane po školskom igralištu te uništavanje nasada.
- U skladu s Godišnjim planom i programom rada Škole te u okvirima društveno-korisnog rada učenici sudjeluju u akcijama uređenja i čišćenja okoliša.
- Nije dopušteno bespotrebno zadržavanje učenika ispred Škole ili na igralištu ako se odvija nastava na vanjskim terenima.
- Vožnja biciklom pred školom i na vanjskim terenima nije dopuštena.
- Naročito treba paziti na čistoću i red u sanitarnim prostorijama. Zabranjeno je razlijevanje vode, ostavljanje otvorenih slavina, guranje toaletnog papira u odvode, šaranje po zidovima i vratima i bilo kakvo uništavanje. Nije dopušteno ni okupljanje ni zadržavanje u sanitarnim prostorijama.
IV. ORGANIZACIJA RADA ŠKOLE
Članak 16.
DEŽURSTVA
REDAR.
Za održavanje reda i čistoće u učionicama prvenstveno su zaduženi učenici određeni za redare u razrednom odjelu. U svakom razrednom odjelu tjedno se izmjenjuju po dva redara i to abecednim redom prezimena.
- Dužnosti redara su održavati ploču čistom, pomoći učitelju oko pripremanja sredstava i pomagala za nastavu te na početku nastave priopćiti učitelju koji su učenici odsutni s nastave.
- U slučaju kada učitelja nema 5 minuta nakon početka nastavnog sata, redari o tome moraju obavijestiti dežurnog učitelja, stručnog suradnika ili ravnatelja.
- Redari vode brigu o ostavljanju učionice čistom i urednom.
- Redari brinu o očuvanju školske imovine i prijavljuju nastalu štetu učitelju koji je imao taj sat u razredu.
DEŽURNI U ŠKOLI
Kako bi se osiguralo nesmetano funkcioniranje poslova, u Školi se organizira dežurstvo učitelja, stručnih suradnika i tehničkog osoblja.
DEŽURNI UČITELJI
Glavni dežurni učitelj u jutarnjoj smjeni dolazi na dežurstvo u 7:30 sati. Tada daje dopuštenje za ulazak u Školu učenicima koji pohađaju produženi boravak te učenicima koji su prinuđeni ranije doći u Školu. U 7:45 daje dopuštenje za ulazak svim ostalim učenicima.
- Ostali dežurni učitelji dolaze najkasnije 20 minuta prije početka nastave.
- Ako se u slučaju odsutnosti pedagoga, tajnika ili ravnatelja pojavi potreba za liječničkom intervencijom, dežurni učitelj organizira pružanje prve pomoći, zove hitnu pomoć i izvješćuje roditelje učenika.
- Obavještava ravnatelja ili stručne suradnike o bilo kakvom obliku kršenja javnog reda ili prava učenika.
DEŽURNO OSOBLJE
- U vrijeme ulaska učenika u Školu uz dežurnog učitelja dežuraju spremačice ili druga osoba koju zaduži ravnatelj.
- Kada započne nastava, na porti dežura spremačica ili druga osoba koju zaduži ravnatelj i koji i zaključava ulazna vrata Škole. O rasporedu dežurstava brine tajnik Škole.
- Za vrijeme odmora druga spremačica je dužna biti u predvorju Škole i otključavati i zaključavati garderobe. Na katu ispred sanitarnog čvora dežurna je treća spremačica.
- Posjetitelji Škole su se dužni predstaviti, prijaviti svoj dolazak i svrhu dolaska dežurnoj osobi na porti.
Članak 17.
UČITELJI
- Učitelji su dužni dolaziti u Školu najmanje 10 minuta prije početka svog rada.
- Učitelji su dužni nakon završenog rada u prostoru u kojem je uočena šteta istu i prijaviti tehničkom osoblju.
- Ako učitelj poziva učenike u Školu izvan redovne nastave, dužan ih je sam uvesti u školsku zgradu u zakazano vrijeme.
- Izlazi li učitelj s učenicima izvan Škole, osim na školsko dvorište ili igralište, dužan je to priopćiti ravnatelju.
- Planiranu izvanučioničku nastavu potrebno je prijaviti prema Internom protokolu organizacije poludnevne/jednodnevne i višednevne izvanučioničke nastave 7 dana prije izvođenja.
- Ako učitelj iz bilo kojeg razloga zakasni u Školu, dužan je ispričati se ravnatelju.
- Ukoliko učitelj kasni ili ne može doći na nastavu, obavezan je javiti se voditelju smjene, pedagogu, tajniku ili ravnatelju kako bi se mogla organizirati zamjena i to čim uvidi da neće moći doći na nastavu.
- Roditeljski sastanci održavaju se u holu, učionicama ili blagovaonici.
- Učitelji ne smiju nazivati učenike pogrdnim imenima, vrijeđati ih ili fizički zlostavljati. Učenike s kojima imaju problema upućuju u stručnu službu ili ravnatelju na razgovor.
- Ključeve ulaznih vrata u školsku zgradu, kao i ključeve sporednih ulaza, mogu imati ravnatelj, domar, spremačice, računovođa, tajnik te druge osobe koje za to ovlasti ravnatelj Škole.
- Razrednici su dužni na početku svake školske godine upoznati roditelje i učenike s odredbama ovog Kućnog reda.
- Odgojno-obrazovni radnici dužni su u Školu dolaziti odjeveni primjereno njihovoj ulozi.
Članak 18.
ODMORI
- Odmori su iza svakog nastavnog sata. Odmori iza prvog i drugog sata traju 10 minuta, a ostali 5 minuta.
- Učenici razredne nastave imaju odmor za užinu u blagovaonici iza prvog sata (8:45/14:45). Za vrijeme užine u blagovaonici su prisutni učitelji razredne nastave. Ostale odmore borave u učionicama.
- Učenici predmetne nastave imaju odmor za užinu u blagovaonici iza drugog sata (9:40/15:40). Za vrijeme užine u blagovaonici dežura učitelj predmetne nastave.
- Učenici predmetne nastave ne smiju se zadržavati u hodnicima razredne nastave.
- Za vrijeme odmora učenicima nije dopušteno trčati školskim hodnicima ili predvorjem niti se nabacivati različitim predmetima.
- Nije dopušteno nepotrebno zadržavanje u sanitarnim čvorovima te uništavanje sanitarnog inventara.
- Stubama i hodnikom učenici se kreću desnom stranom. Nije dopušteno zadržavanje na stubištu Škole.
- Učenici ne smiju ulaziti u zbornicu, već moraju pred zbornicom pričekati učitelja kojeg trebaju ili učitelja koji ulazi u zbornicu zamoliti da ga pozove.
- U urede tajništva i računovodstva učenici ulaze u vrijeme rada sa strankama.
- Dizalo smiju koristiti samo učenici sa zdravstvenim poteškoćama.
Članak 19.
PREHRANA UČENIKA
- Zbog zdravstveno-higijenskih razloga učenici svoju užinu, mliječni obrok ili ručak blaguju u blagovaonici. Za vrijeme jela u blagovaonici treba biti mir i red. Nakon završetka obroka učenik je dužan posuđe odložiti na odgovarajuće mjesto. Udaljavanje s hranom iz blagovaonice nije dopušteno.
- Učenici koji dolaze na ručak u Školu trebaju se preobuti u školske papuče, a torbe i odjeću uredno odložiti u predvorju uza zid.
- Ako učenik izostaje iz školskog programa na dulje vrijeme (više od 5 dana), a hrani se u Školi, ti dani neće se obračunati u računu za prehranu. Roditelj je dužan obavijestiti razrednika o očekivanom trajanju izostanka.
Članak 20.
ČISTOĆA
- O čistoći Škole brine tehničko osoblje. Njihov rad nadzire tajnik Škole.
- Učenici su obvezni prati ruke prije jela, a u slučaju epidemije i zahtjeva zdravstvene službe, ruke umočiti u otopinu halamida.
- Učenici se preobuvaju u platnene papuče ili tenisice.
- Učenici trebaju voditi stalnu brigu o osobnoj higijeni te urednosti odjeće i obuće.
- Odjeća i obuća u kojoj učenici dolaze u Školu mora biti prikladna, primjerena dobi i ulozi (bez prozirnih majica, majica s bretelama, majica s neprikladnim natpisima, prekratkim i poderanim majicama, suknjama i hlačama).
- Učenicama nije dopušten dolazak u Školu s izrazito naglašenim nakitom i šminkom, kao ni šminkanje unutar školskih prostorija.
- U slučaju kršenja bilo koje odredbe iz članka 20., učitelji i stručni suradnici imaju pravo obavijestiti roditelje učenika te učenika uputiti kući radi presvlačenja u primjereniju odjeću. Odsustvo s nastavnog sata u tom slučaju evidentira se kao neopravdani izostanak.
V. PRAVILA PONAŠANJA, MEĐUSOBNI ODNOSI UČENIKA I UČENIKA S OSTALIM OSOBLJEM/RADNICIMA ŠKOLE I PRAVILA ZAŠTITE OD SOCIJALNO NEPRIHVATLJIVIH OBLIKA PONAŠANJA
Članak 21.
Radnici i učenici Škole dužni su kulturno se odnositi prema roditeljima i drugim osobama koje borave u Školi.
Članak 22.
U prostoru Škole zabranjeno je:
- promidžba i prodaja proizvoda koji nisu u skladu s ciljevima odgoja i obrazovanja
- pušenje
- pisanje po zidovima i inventaru Škole
- bacanje papira, žvakaćih guma i sl. izvan koševa za otpatke
- unošenje i konzumiranje alkohola, narkotičkih sredstava, psihoaktivnih tvari i sl.
- unošenje sredstava, opreme i uređaja koji mogu izazvati požar ili eksploziju
- nošenje oružja, replike oružja i pirotehničkih sredstava
- unošenje predmeta koji mogu izazvati ozljedu (nožići, odvijači, britvice, određen nakit i sl.), osim potrebnog nastavnog pribora
- igranje igara na sreću i sve vrste kartanja
- unošenje tiskovina nepoćudnog sadržaja
- bez odobrenja ravnatelja dovesti učenike druge škole i druge osobe
- bez odobrenja ravnatelja dovođenje životinja u prostorije i okoliš Škole
- svi oblici psihičkog i fizičkog nasilja i drugi oblici neprimjerenog ponašanja.
Članak 23.
- U prostorima Škole zabranjeno je svako neovlašteno audio i/ili videosnimanje radnika Škole, učenika, roditelja/skrbnika i ostalih osoba, bez njihovog znanja i odobrenja.
- Ravnatelju Škole mora se najaviti svako audio i/ili videosnimanje, a snimanje se može obavljati uz odobrenje ravnatelja i suglasnost osoba iz stavka 1. ovoga članka te roditelja za učenike.
Članak 24.
- U Školi je svakome zabranjeno izražavanje diskriminacije na osnovi rase, etničke pripadnosti, boje kože, spola, jezika, vjere, političkog ili drugog uvjerenja, nacionalnog ili socijalnog podrijetla, imovnog stanja, članstva u građanskim udrugama, obrazovanja, društvenog položaja, bračnog ili obiteljskog statusa, dobi, zdravstvenog stanja, invaliditeta, genetskog nasljeđa, rodnog identiteta, izražavanja ili spolne orijentacije.
- U Školi je zabranjen svaki oblik nasilja, izražavanja neprijateljstva, nesnošljivosti ili drugog neprimjerenog ponašanja.
- Osobe koje se ponašanju suprotno stavcima 1. i 2. ovoga članka treba upozoriti na neprimjerena ponašanja i zamoliti ih da napuste prostor Škole. U slučaju da ne postupe tako treba pozvati policiju.
- Učenicima koji se ponašaju suprotno stavcima 1. i 2. ovoga članka izriču se pedagoške mjere odnosno postupa u skladu s propisima.
Članak 25.
PONAŠANJE UČENIKA U PROSTORU ŠKOLE
- Prilikom ulaska u Školu učenici pozdravljaju sve odrasle osobe koje sretnu.
- Učenici pozdravljaju sve odrasle osobe koje ulaze u učionicu ili izlaze samo ustajanjem bez izgovaranja pozdrava.
- Učenici su dužni pozdraviti radnike Škole i izvan prostora Škole, a radnici Škole su dužni na učenikov pozdrav odgovoriti.
- Tijekom razgovora sa starijima na hodniku nepristojno je držati ruke u džepu ili žvakati.
Članak 26.
- Najstrože je zabranjeno međusobno vrijeđanje i fizičko obračunavanje učenika.
- Učenici se trebaju pristojno ponašati i ophoditi s poštovanjem prema svim osobama.
- Učenici imaju pravo i obvezu tražiti od učitelja objašnjenje, pomoć i savjete u vezi s učenjem.
- Učenici mogu o svojim problemima, kao i problemima u nastavi i životu, obavijestiti razrednika, pedagoga ili ravnatelja računajući na tajnost informacija.
- Učenici trebaju pomagati jedni drugima u učenju, surađivati, a sve razmirice rješavati na miran način. Kad razmirice ne uspiju riješiti mirnim putem, učenici se trebaju obratiti učitelju, razredniku ili pedagogu radi posredovanja.
- Ukoliko je izostala kvalitetna, pozitivna i motivirajuća komunikacija i suradnja između učenika i učitelja, učenik će postupiti na sljedeći način:
- zamoliti učitelja za pojašnjenje
- ako je izostao zadovoljavajući odgovor, razgovarati s razrednikom
- razgovarati sa stručnim suradnicima
- obratiti se ravnatelju
- uvijek obavijestiti roditelja o događajima u Školi.
Članak 27.
ODLAZAK IZ ŠKOLE I PONAŠANJE IZVAN NJE
- Pri izlasku razrednog odjela u pratnji učitelja radi posjete izložbi, kazalištu, liječničkog pregleda i sl., učenici su dužni bez buke napustiti Školu i ponašati se prema uputama voditelja.
- U vrijeme rekreacije, zabave, kulturno-umjetničkih, sportskih programa i sl., učenici su dužni ponašati se u skladu s Kućnim redom.
- Učenik je dužan ponašati se pristojno kako u Školi tako i izvan nje.
Članak 28.
IZOSTANCI
- Učenici ne smiju bez dopuštenja izostajati, kasniti ili napuštati nastavu, izvannastavne aktivnosti, učeničke ekskurzije, kulturno-umjetnički i športski program te druge obaveze.
Kada učenik zbog bolesti ili drugih razloga traži da ga se pusti s nastave, učitelj je dužan nazvati roditelje i tek tada uz njihovu suglasnost pustiti učenika.
- Sukladno Pravilniku o kriterijima za izricanje pedagoških mjera čl. 4. stavak 1., 2., 3., 4. i 5. zbog neopravdanih izostanaka učenicima se izriče pedagoška mjera.
- Sukladno Pravilniku o kriterijima za izricanje pedagoških mjera izostanak s nastave, u slučaju pravodobnog zahtjeva roditelja, može odobriti: predmetni učitelj za izostanak tijekom nastavnoga dana, razrednik za izostanak do tri (pojedinačna ili uzastopna) radna dana, ravnatelj za izostanak do sedam (uzastopnih) radnih dana, Učiteljsko vijeće za izostanak do petnaest (uzastopnih) radnih dana.
- Roditelj može, više puta godišnje, opravdati izostanak svoga djeteta u trajanju do tri radna dana, a za koje nije pravodobno podnesen zahtjev za odobrenjem.
- Opravdanost izostanka s nastave zbog zdravstvenih razloga u trajanju duljem od tri radna dana uzastopno dokazuje se liječničkom potvrdom.
- Izostanak učenika s nastave može se opravdati i odgovarajućom potvrdom nadležne institucije, ustanove ili druge nadležne fizičke ili pravne osobe.
- Svaki izostanak roditelji (staratelji) dužni su opravdati osobno ili pismenim putem, najkasnije u roku od tjedan dana. Ispričavanje izostanaka učenika telefonom nije preporučljivo zbog ometanja rada učitelja. Poruka za razrednika, ako je on odsutan, ostavlja se u tajništvu Škole.
Članak 29.
DOLAZAK RODITELJA ( ZAKONSKI SKRBNIK/STARATELJA) U ŠKOLU
- Zbog ometanja nastavnog procesa i zaštite sigurnosti učenika, roditelji ne mogu bez posebnog razloga dolaziti i boraviti u prostorima Škole.
- Roditelji dolaze u Školu radi prisustvovanja roditeljskim sastancima, sastancima Vijeća roditelja ili Školskog odbora, individualne suradnje s razrednicima i učiteljima, razgovora sa stručnom službom ili ravnateljem i rješavanjem administrativnih poslova u tajništvu i računovodstvu Škole. Roditelji dolaze na razgovor s predmetnim učiteljima prema rasporedu informacija koji je objavljen na mrežnim stranicama škole te na vidljivom mjestu u školi.
- Ako postoji problem koji se ne može riješiti preko razrednika, razrednik će dogovoriti razgovor s pedagogom kojem će prisustvovati i roditelj i razrednik. Ukoliko se ni tada ne riješi problem, pedagog će dogovoriti razgovor s ravnateljem. Tom razgovoru prisustvovat će ravnatelj, roditelj, razrednik i pedagog.
- Roditelji i drugi građani koji posjećuju Školu dužni su se javiti zaposleniku na porti koji će ih najaviti onom djelatniku Škole s kojim žele razgovarati.
- Roditelji mogu dobiti informaciju o učenju i vladanju učenika tijekom cijele školske godine, osim zadnjih četrnaest dana prije završetka nastavne godine.
- Za vrijeme nastavnog sata roditelji i staratelji ne smiju ulaziti u učionicu niti na bilo koji način ometati tijek nastave.
- Dužnost roditelja je redovita komunikacija sa Školom. Ako se roditelj ne odazove usmenom pozivu, poziva se u Školu pisanim pozivom na razgovor s razrednikom. Ako se ne odazove ili ne ispriča nedolazak, poziva se na razgovor s pedagogom pisanim putem. Ako se ni tada ne odazove, poziva ga ravnatelj. Ukoliko komunikacija na relaciji roditelj-škola nije zadovoljavajuća i redovita, Škola prijavljuje problem nadležnom Centru za socijalnu skrb.
- Roditelji učenika uključenih u program produženog boravka dolaze po djecu na glavni ulaz najranije u 15:40 sati. U iznimnim situacijama i uz prethodnu najavu roditelji mogu doći ranije po dijete na glavni ulaz poštujući pritom ovaj Pravilnik.
VI. NAČIN POSTUPANJA PREMA ŠKOLSKOJ IMOVINI
Članak 30.
ŠKOLSKA ZGRADA
- Prije početka nastave sve učionice, hodnici, stube i sportska dvorana moraju biti prozračeni, očišćeni, a kada je hladno, i zagrijani. Brigu o tome vode domari i spremačice, a nadzor nad izvršenjem provodi tajnik.
- Dopuštenje za korištenje i iznajmljivanje školskih prostorija daje ravnatelj Škole uz suglasnost Školskog odbora i Gradskog ureda za obrazovanje, sport i mlade.
- Školska zgrada otvara se u 6:00 sati. U pravilu je otvara domar.
Članak 31.
ČUVANJE ŠKOLSKE I OSOBNE IMOVINE
- Svi učenici kao i radnici Škole dužni su čuvati školsku imovinu te svaku štetu odmah prijaviti razredniku, predmetnom učitelju, spremačici ili domaru, a oni o tome obavještavaju tajnika ili ravnatelja.
- Nađene vrijedne stvari učenici i radnici Škole predaju spremačicama ili domaru koji ih do pronalaženja vlasnika privremeno pohranjuje u ured stručne službe.
- Učenicima je zabranjeno prljati zidove, šarati po njima, oštećivati klupe, lijepiti žvakaće gume, razbijati prozore i ostale predmete u Školi, oštećivati i zagađivati školsko sportsko igralište, dvorište i zelene površine.
- Nadoknadu štete učenik provodi ovisno o načinu na koji je do nje došlo (namjerno ili nenamjerno oštećivanje). O nanošenju štete odgovorna osoba u Školi izvješćuje roditelje učenika s kojima dogovara način nadoknade štete: uplatu odgovarajućeg novčanog iznosa, nabavu nove stvari umjesto oštećene ili dobrovoljni rad učenika (pomoć domaru ili spremačicama) u Školi tijekom određenog razdoblja.
- U cijenu vrijednosti štete ulaze:
- nabavna vrijednost predmeta po cijeni na tržištu
- potreban materijal po tržišnim cijenama
- vrijednost radnih sati radnika potrebnih za popravak
- ličenje zidova po kvadratnom metru.
- Učenici ne bi trebali donositi u Školu nepotreban novac, mobitele, skupocjene stvari i nakit jer Škola neće odgovarati za nestanak tih stvari. Učenici također ne trebaju donositi stvari koje im nisu potrebne za nastavu.
VII. MJERE U SLUČAJU KRŠENJA KUĆNOG REDA
Članak 32.
PEDAGOŠKE MJERE, USMENO I PISANO UPOZORENJE UČENICIMA
- U slučaju kršenja pravila Kućnog reda učenici mogu biti usmeno upozoreni od svih radnika Škole koji su dužni odmah obavijestiti stručnu službu. Pismeno učenici mogu biti upozoreni od ravnatelja, učitelja i stručnog suradnika na kršenje pravila Kućnog reda.
- Ako dođe do težeg kršenja Kućnoga reda ili nakon pisanog upozorenja na kršenje pravila Kućnog reda, odnosno za ponovljenu radnju koja dovodi do ponovnog kršenja Kućnog reda, izreći će se pedagoška mjera sukladno Pravilniku o kriterijima za izricanje pedagoških mjera.
- Roditelj ili zakonski skrbnik učenika koji krši pravila iz Kućnog reda, isti će dan biti obaviješten. Ako to nije bilo moguće, onda najkasnije treći dan od počinjenja radnje koja je dovela do kršenja Kućnoga reda.
Članak 33.
USMENO I PISANO UPOZORENJE OSTALIMA
- U slučaju kršenja pravila Kućnog reda radnici mogu biti usmeno i pismeno upozoreni od ravnatelja Škole.
- Posjetitelji Škole, gosti, roditelji ili vanjski korisnici školskog prostora u slučaju kršenja pravila Kućnog reda mogu biti usmeno upozoreni od ravnatelja ili radnika Škole, no isto tako i prijavljeni nadležnim institucijama ovisno o težini kršenja Kućnog reda.
VIII. DONOŠENJE KUĆNOG REDA
Članak 34.
Nakon što se o Kućnom redu raspravljalo na sjednicama Učiteljskog vijeća, Vijeća roditelja i Vijeća učenika, ravnatelj Škole predlaže njegovo donošenje na sjednici Školskog odbora.
IX. PRIJELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE
Članak 35.
- Ovaj Kućni red može se mijenjati i dopunjavati samo prema postupku i na način na koji je donesen te stupa na snagu osmi dan od dana objave na oglasnoj ploči Škole.
- U roku od osam dana od stupanja na snagu ovaj Kućni red objavljuje se na mrežnim stranicama Škole.
- Stupanjem na snagu ovoga Kućnog reda prestaje važiti Pravilnik o kućnom redu KLASA: 011-02/23-01/01 URBROJ: 251-435-23-01-01 donesen dana 23. veljače 2023. god.
predsjednica Školskog odbora
_________________________
Silvana Forjan, prof.
KLASA: 011-02/25-01/01
URBROJ: 251-435-25-02-3
Zagreb, 20. svibnja 2025. god.
Ovaj Kućni red donesen je 20. svibnja 2025. godine, objavljen je na oglasnoj ploči Škole dana ____ svibnja 2025. godine i stupio je na snagu ________ svibnja 2025. godine.
ravnateljica
____________________
- sc. Branka Štefok Bojadžija
