U 2.a razredu održan je vrlo zabavan sat lektire nakon što su učenici pročitali pjesmu “Grga Čvarak” Ratka Zvrka. Cilj sata bio je potaknuti učenike na kreativno izražavanje i razumijevanje književnog djela kroz aktivnosti koje su uključivale fotografiju, ilustraciju i igru s interpretacijom.
Kao prvi zadatak, učenici su kod kuće trebali fotografirati sebe u odjevnim ili simboličnim elementima koji prikazuju jedan od stihova pjesme. Učenici su tako odglumili ili prikazali određeni stih. U nekim scenama sudjelovala su i braća, sestre pa čak i mame. Fotografije su zatim pristigle učiteljici koja ih je obradila – uklonila je pozadinu i isprintala ih, čime je nastala kolekcija vizualnih prikaza pjesme.



Na satu su učenici, podijeljeni u dvije skupine, dobili zadatak složiti fotografije prema redoslijedu stihova u pjesmi. Jedna skupina slagala je niz na ploči, dok je druga radila na podu učionice. Za one stihove za koje nisu imali fotografije, učenici su morali sami ilustrirati simbol ili jednostavni crtež koji bi prikazao njihov sadržaj. Ovim su aktivnostima razvijali svoju maštu, kreativnost i sposobnost razumijevanja književnog teksta.
Ova metoda koristi pripovijednu stazu kao tehniku koja olakšava čitanje, a ujedno traži od učenika dekodiranje simbola i slika te njihovo pretvaranje u tekst.



Nakon što su složili niz fotografija i ilustracija, učenici su trebali pročitati cijelu pjesmu “Grga Čvarak” upravo prema redoslijedu slika i simbola. Iako je to bio izazov, svi su s velikim entuzijazmom uspjeli pročitati pjesmu, a njihovo samopouzdanje i zadovoljstvo bilo je itekako vidljivo.
Ovaj sat lektire pokazao je koliko je važno koristiti različite metode u poučavanju književnosti te povezati čitanje s vizualnim i praktičnim aktivnostima. Učenici su kroz igru i stvaranje naučili prepoznati stihove i poruke pjesme na svoj način, a njihova kreativnost i suradnja dodatno su obogatili iskustvo učenja. (Ž.Z.)