U suvremenom obrazovanju sve se više ističe važnost stvaranja okruženja koje potiče unutarnju ravnotežu, koncentraciju i svjesno promatranje svijeta oko sebe. Montessori igre tišine upravo to omogućuju – trenutke u kojima djeca kroz tišinu i senzorno iskustvo dolaze do znanja, razumijevanja i duboke povezanosti s prirodom, literaturom i samima sobom. Tijekom ove školske godine učenici su sudjelovali u tri tematske igre tišine koje su oplemenile njihov obrazovni i osobni razvoj: Proljetna igra tišine, Lektirna igra tišine i Morska igra tišine.
Proljetna igra tišine
U sklopu proljetne igre tišine učenici su boravili u tišini i pažljivo promatrali znakove proljeća u svojoj okolini. Učili su prepoznavati i imenovati proljetnice, koristeći se stvarnim biljkama, ilustracijama i taktilnim materijalima. Bez riječi, uz osmijehe i tihe poglede, djeca su razmjenjivala znanje i otkrivala ljepotu prirode u svoj njezinoj raznolikosti.

Lektirna igra tišine – Životinjska abeceda
Nakon čitanja knjige Životinjska abeceda, učenici su sudjelovali u lektirnoj igri tišine koja je kombinirala čitanje, slušanje i kreativno izražavanje. U tišini su raspoređivali slova abecede i pridruživali im životinje te recitirali stihove povezane s pojedinim slovom. Kroz ovaj tihi književni susret razvijali su jezične vještine, memoriju i osjećaj za ritam, a svako dijete imalo je priliku izraziti se na jedinstven način – riječima i gestama.

Morska igra tišine
Na kraju školske godine organizirana je morska igra tišine koja je unijela mir i ljetni ugođaj u učionicu. Učenici su slušali zvuk valova, mirisali lavandu i zamišljali morski svijet kroz osjetila. U tišini su promatrali morske motive, učili o morskim životinjama i birali inspirativne citate koje su ponijeli sa sobom na ljetne praznike – kao podsjetnik na ljepotu tišine i moć mašte.

Zaključak: tišina koja odgaja
Montessori igre tišine dokazale su koliko su tišina, promišljanje i senzorno iskustvo važni za djetetov razvoj. Učenici su naučili kako biti prisutni, osluškivati, primjećivati i izražavati se nenametljivo i s poštovanjem. Svaka od ovih igara ostavila je trag – u znanju, emocijama i sjećanjima koje djeca nose sa sobom. U vremenu stalne žurbe, tišina koju njegujemo postaje dragocjen dar – učenicima, učiteljima i školskom okruženju u cjelini. (Maja Musa)