Svjetski dan kravate obilježava se svake godine 18. listopada kako bi se odala počast ovom elegantnom modnom dodatku koji je postao prepoznatljiv simbol Hrvatske širom svijeta.
Poruka ljubavi i suživota svijetu upućena je 18. listopada 2003. godine autorskom instalacijom Marijana Bušića „Kravata oko Arene u Puli“. Pet godina kasnije Hrvatski sabor je upravo 18. listopad proglasio Danom kravate, danom kada se slavi povijest i značaj ovog modnog dodatka koji je postao neizostavan dio muške i ženske modne svakodnevice, stila i elegancije diljem svijeta.
(preuzeto s: https://croatianmint.hr/vijesti/dan-kravate/)
Učenici su sudjelovali u kreativnim radionicama na kojima su izrađivali papirnate kravate, agamografe s motivom kravate, kravate s motivima glagoljice i krunidbe kralja Tomislava, učili vezivati kravate povezujući hrvatsku kulturnu baštinu s modernim izražavanjem.









U petak 17.10.2025. svi učenici i djelatnici naše škole sudjelovali su u obilježavanju 1100. godišnjice hrvatskog kraljevstva.
Hrvatski sabor je usvojio inicijativu Družbe Braća Hrvatskoga Zmaja i Matice hrvatske te donio odluku o proglašenju 2025. godine godinom obilježavanja 1100. obljetnice Hrvatskoga Kraljevstva. Podršku su dali Ministarstvo znanosti i obrazovanja RH, Ministarstvo kulture i medija RH i Vlada RH.
Obljetnica predstavlja potvrdu tisućljetnoga kontinuiteta hrvatske državnosti, priznanje važnosti srednjovjekovnoga Hrvatskog Kraljevstva te priliku za promociju hrvatske kulturne baštine.
(Naslovna fotografija: Autor Matica hrvatska – https://www.matica.hr/novosti/besplatno-preuzmite-logo-obiljezavanja-1100-godina-hrvatskoga-kraljevstva-406/, Poštena uporaba, https://hr.wikipedia.org/w/index.php?curid=782851)
Učenici 1.b obilježili su projektni dan uz priče o kralju Tomislavu te izradu mačeva, štitova, kruna po uzoru na onu kakvu je nosio Tomislav. Također, učenici su slikali i crtali portrete kralja Tomislava, proučavali kako izgledaju kipovi i statue njemu u čast. Pritom su slušali hrvatsku tradicijsku glazbu i poslije se igrali s rekvizitima koje su izradili. (K.F.B.)

2.a razred obilježio je 1100 godina hrvatskog kraljevstva izradom krune, zajedničkog štita i mača te utrkom kraljeva. (B.B.)

U 2.c razredu 1100 godina hrvatskog kraljevstva su obilježili razgovorom o povijesti kraljeva te važnosti prvog kralja Tomislava u našoj povijesti. Izrađivali su krune te se igrali kraljeva i kraljica. Učenici su uživali glumeći kraljeve i kraljice i u učionici i na igralištu. (T.M.)

Učenici 3.a razreda su slušali srednjevjekovnu glazbu i izrađivali glazbene instrumente srednjeg vijeka te izvodili ritamsku pratnju na njima. (Ž.Z.)

Učenici 3.c razreda obilježili su 1100 godina hrvatskog kraljevstva kreativnim i edukativnim aktivnosti. Slikajući portret kralja Tomislava i upoznajući se s tradicionalnim hrvatskim pleterom, učenici su na zanimljiv način učili o važnim dijelovima naše povijesti i kulturne baštine. (M.M.)

Učenici 4.a i 4.b razreda obilježili su 1100. godišnjicu Hrvatskog Kraljevstva informirajući se o povijesnim izvorima. Dramatizirali su legendu o vladavini kralja Tomislava i u grupama izrađivali plakate, kostime, krune i štitove. (B.Š., L.G.)

Petaši su obilježili 1100. obljetnicu hrvatskog kraljevstva, prisjećajući se krunidbe prvog hrvatskog kralja – kralja Tomislava. Povodom ove značajne obljetnice učenici su sudjelovali u dvije zanimljive aktivnosti. Prvi je zadatak bio izraditi krunu prema vlastitoj zamisli, tj. kako zamišljaju da je mogla izgledati kruna kralja Tomislava. Drugi je zadatak bio prepisati pjesmu o krunidbi kralja Tomislava glagoljicom, čime su učenici povezali hrvatsku povijest i staro pismo – glagoljicu, simbol hrvatske kulturne baštine. (Maja Marić, prof.)

Učenici sedmih razreda su obilježili 1100.godina hrvatskog kraljevstva gledanjem dokumentarnog filma o kralju Tomislavu.
Nakon odgledanog nastavnog filma su u skupinama kroz grupni rad predstavili razne etape razvoja hrvatskog kraljevstva koristeći razne digitalne platforme. (M.T.)

Učenici osmih razreda sudjelovali su u aktivnosti Crown Quest 2025. Zadatak je bio osmisliti vlastite kraljeve i kraljice, njihove kraljevske titule, slogane, simbole i dekrete te predstaviti svoje “kraljevstvo” na engleskom jeziku. Učenici su također sudjelovali u kvizu znanja King Tomislav – The First Croatian King, koji je povezao nastavu engleskog jezika i povijesti. (V.G.D.)
