POŽELJNE I NEPOŽELJNE RIJEČI
Riječi M. Kušec
Riječi
Stvarno mogu biti
Dugačke
Dugačke
Kao rep od mačke.
A mogu biti i kratke
Kratke kao noge patke.
Riječi se mogu vrtjeti
Vrtjeti kao vrtuljak
I mogu biti začarane
Začarane kao patuljak.
Ako ćemo pravo-
Poneke riječi bi bile
Nazubljene i oštre
Kao pile
A poneke meke
Poput svile.
Riječi zaista ima raznih:
Prepunih doživljaja
i- onih praznih.
Učenici su jedni drugima zabilježili na osobne obrasce osobine koje misle da njihovi prijatelji posjeduju (svi učenici su se pomicali za jedno mjesto i upisivali znakove na obrasce pokraj osobina, dok se svi nisu izredali).
Odvojili su nepoželjne od poželjnih riječi - njih smo "zaključali" u kutiju da ne pobjegnu van a od poželjnih riječi smo napravili cvjetove.
Kroz niz aktivnosti putem radioničkog oblika rada s učenicima od 1.- 4.razreda razvijati sljedeće kompetencije Građanskog odgoja i obrazovanja: socijalne vještine, prihvatljivo ponašanje, samostalnost, samopouzdanje, međusobno uvažavanje kroz pridržavanje zajedničkih dogovorenih pravila.
Ciljevi
Učenici će kroz niz aktivnosti stjecati znanje o sebi, razumjeti svoje emocije, razvijati odgovornost prema sebi i drugima. Usvajat će i njegovati (kroz razne poticajne situacije i aktivnosti): temeljne humane vrijednosti kao što su prijateljstvo i nenasilje, pravednost i empatija. Učenici će primjenjivati dječja prava u svakodnevnom životu i naučiti se preuzimati odgovornost za osobne postupke.
Učenici će kroz radionice Građanskog odgoja i obrazovanja bolje upoznati sebe, ovladati svojim emocijama, postati odgovorni prema sebi i drugima. Usvajat će i njegovati temeljne humane vrijednosti kao što su: prijateljstvo , nenasilje, pravednost i empatija. Primjenjivat će dječja prava u svakodnevnom životu i naučiti preuzimati odgovornost za svoje postupke.
Tijekom ostvarivanja radionica osvijestit će najvažnija prava i obveze koje imaju kao učenici i ponašati se u skladu s njima. Osvijestit će da prava i obveze koje imaju kao učenici jednako pripadaju svakome drugom učeniku bez obzira na spol.
Radni postupak
Projekt će trajati od listopada 2016. do kolovoza 2017. Sastojat će se od 4 faze:
a) traženje partnera i sakupljanje ideja putem web 2.0 alata
b) provođenje 4 radionice GOO-a tijekom šk.god. 2016./2017.
c) spremanje uradaka i učeničkih zapažanja u zasebnu mapu ili stranicu na Twinspace-u projekta
d) vrednovanje projekta međusobnom valorizacijom učenika i učitelja putem prezentacije projekta koristeći web alate, anketu i videokonferencije te objavom u lokalnim i regionalnim medijima (novine, radio-postaje, TV, internetski portali koji prate odgoj i obrazovanje), prijavom na smotru projekata GOO.
Očekivani rezultati
Svaki učenik će nakon provedenih radionica GOO-a izraditi svoj "Memento prijateljstva" kao osobni podsjetnik na stečeno znanje o Građanskom odgoju i obrazovanju koji će primjenjivati u daljnjem obrazovanju kao poticaj za buduće suradničko učenje unutar svoje razredne zajednice i šire.