preskoči na sadržaj

Osnovna škola Borovje Zagreb

O provedbi projekta

Projektni tim koji čine udruge Bioteka, Biom i Hyla te OŠ Borovje iz Zagreba projektom LORA obići će sve škole koje sudjeluju u projektu te s njima izraditi inovativan i suvremen obrazovni program za održivi razvoj, jedinstveno oblikovan prema specifičnim potrebama škole.

Više o projektu i njegovoj provedbi možete saznati na službenoj stranici projekta Lora.


Odabrani najbolji učenički projekti

Učenički projekti provodili su se tijekom većine 2020. godine, a završili su podnošenjem izvještaja o provedenim projektima, nakon čega su upućeni u proces ocjenjivanja koje je proveo stručni tim projekta LORA.

Predstavnici partnerskih udruga (Bioteka, Biom i Hyla) neovisnim su ocjenama ocjenjivali 21 provedeni projekt te je 5. ožujka 2021. donesena odluka o proglašenju najboljih učeničkih projekata održivog razvoja u sklopu projekta LORA.

Više na: http://lora.bioteka.hr/odabrani-najbolji-ucenicki-projekti-odrzivog-razvoja-u-sklopu-projekta-lora/


Stalci za bicikle za naše bicikliste

OŠ Borovje sudjelovala je kao partner u dva projekta u sklopu Švicarsko-hrvatskog programa suradnje, poziva Osnaživanje doprinosa organizacija civilnog društva obrazovanju za održivi razvoj za unaprjeđenje ekonomske i socijalne kohezije, grupa 2.

Zahvaljujući angažmanu naših učenika i djelatnika na projektima LORA - laboratorij održivog razvoja i OTISAK - Obrazovanje za socijalnu jednakosT, koheziju I Solidarnost kroz AKtivno sudjelovanje djece, škola je dobila dva stalka za bicikle.
Stalke za bicikle doniralo je Ministarstvo regionalnog razvoja i fondova EU odnosno Ured za udruge Vlade RH.
Gostima iz Ministarstva i Ureda za udruge naši su biciklisti uz vodstvo mentorice, učiteljice Silvane Pešut Vitasović, pokazali svoja umijeća vožnje na školskom poligonu.
Stalci za bicikle u OŠ Borovje bit će dobro iskorišteni i uvijek popunjeni!

 


Terenska nastava na jezerima Savica

U sklopu projekta Jezera Savica - zelena učionica OŠ Borovje, učitelji predlažu niz aktivnosti koje se mogu provesti na lokacijama uz jezera Savica. Prijedlozi aktivnosti (prema naznačenim lokacijama) nalaze se na edukativnim karticama, a na sljedećoj poveznici dostupan je detaljniji opis istih aktivnosti (po nastavnim predmetima).

 


Zajednička terenska nastava OŠ Borovje, OŠ Rapska i OŠ Lovre pl. Matačića na jezera Savica održana je 23. listopada 2020. Našu školu predstavila su dva razreda: 4.b i 6.b. Učenici četvrtog razreda dobili su zadatke od svoje učiteljice i dobro su se zabavili. Učenici šestog razreda su na različitim lokacijama uz jezera sa svojim učiteljicama odradili niz aktivnosti iz Engleskog jezika, Tjelesne i zdravstvene kulture i Sata razrednika. Nakon odrađenog posla, ostalo nam je i slobodnog vremena za druženje, šetnju i odmor.


U sklopu projekta LORA, u listopadu su provedene dvije terenske nastave na jezerima Savica.

 
Učenici 4. A i 7. B razreda jezera su posjetili 1. listopada, a učenici 7. A i 7. C razreda, 9. listopada. Osim šetnje i igre u prirodi, učenici su na različitim lokacijama uz jezera sa svojim učiteljima odradili niz aktivnosti iz Prirode i društva, Biologije, Fizike, Povijesti, Engleskog jezika, Vjeronauka te Tjelesne i zdravstvene kulture.

 

O projektu LORA

laboratorij održivog razvoja

„LORA – laboratorij održivog razvoja“ projekt je kojim se planira na inovativan način izraditi i provesti programe obrazovanja za održivi razvoj za osnovne škole i organizacije civilnog društva (OCD). Programi će se formirati i realizirati partnerstvom udruga Bioteka, BIOM i Hyla te OŠ Borovje iz Zagreba, uz naknadnu pridruženu suradnju 20 osnovnih škola iz svih županija Republike Hrvatske.

Projekt je započeo 1.6.2019., a provodit će se do 31.3.2021.

Obrazovanje u školama

Planirano je izraditi 21 obrazovni program za OŠ, temeljen na specifičnim potrebama i zahtjevima svake OŠ, te jedan obrazovni program koji će provoditi OCD-i. Obrazovni program za održivi razvoj uključuje i višemjesečni, samostalni rad učenika na projektima održivog razvoja u svojim lokalnim sredinama.

Edukacija partnera

Za partnere i suradnike projekta predviđena je šestodnevna edukacija o okolišnim, društvenim i ekonomskim elementima održivog razvoja sa stručnjacima predavačima iz Švicarske te iz niza hrvatskih OCD-a. Nakon edukacije svaki voditelj/ica i/ili učitelj/ica moći će samostalno provoditi programe obrazovanja za održivi razvoj u svojim organizacijama i školama. Cilj je stručno osposobiti sudionike da mogu samostalno nadzirati i mentorirati provedbu dječjih samostalnih školskih projekata i programa obrazovanja općenito. Također, edukacijom se planira ojačati suradnja između javnog i privatnog sektora na komplementaran način.

Glavne smjernice

Glavne smjernice za izradu obrazovnih programa čini 17 globalnih ciljeva održivog razvoja Ujedinjenih naroda. Svjetska komisija za okoliš i razvoj, sad već davne 1987., definirala je održivi razvoj kao razvoj koji udovoljava potrebama sadašnjice pri tom ne ugrožavajući mogućnosti budućih generacija da udovolje svojim potrebama. Danas su Ujedinjeni narodi glavno tijelo koje daje smjernice za održivi razvoj te su 2015. predstavili dokument Agenda 2030 u kojemu su predstavili 17 ciljeva koje planiraju ostvariti do 2030., a koji su potpisale sve države članice.

Održivi razvoj, njegovo razumijevanje, a posebno njegova integracija u svakodnevicu, postala je toliko bitna da gotovo nema strategije, bilo državne, bilo kurikularne, koja ne uključuje njegove sastavnice.

Projektom „LORA – laboratorij održivog razvoja“ planira se ubrzati proces integracije održivog razvoja u rad udruga te ponuditi resurse školama kako bi lakše i kvalitetnije uključile održivi razvoj u svoje nastavne aktivnosti.

Ciljevi

  • Ojačati stručne kapacitete organizacija civilnog društva i osnovnoškolskih ustanova te pridonijeti uspostavi programa obrazovanja o održivom razvoju ostvarivanjem suradnje javnog i civilnog sektora u svim hrvatskim županijama.
  • Doprinijeti izgradnji novih te unaprjeđenju postojećih znanja i vještina djece osnovnoškolske dobi o integraciji različitih elemenata održivog razvoja u školsku i obiteljsku svakodnevicu te društveni život.
  • Potaknuti djecu na neformalno i informalno učenje kroz grupni volonterski i mentorirani projektni rad, učenje tolerancije i ravnopravnost te društveno korisno učenje i rad u kontekstu jačanja socijalne kohezije i suradnje s privatnim, javnim i civilnim sektorom.
  • Povećati svijest javnosti o potrebama, važnosti i praksama održivog razvoja


Program održivog razvoja

U privitku se nalazi program održivog razvoja OŠ Borovje.


Službena web stranica projekta


 


Brzi izbornik

ZA DAROVITE I ZNATIŽELJNE

ŠKOLSKI ČASOPIS BOR

ERASMUS+

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

   

 

CMS za škole logo
Osnovna škola Borovje Zagreb / Davora Zbiljskog 7, HR-10000 Zagreb / os-borovje-zg.skole.hr / ured@os-borovje-zg.skole.hr
preskoči na navigaciju