D. Cesarić: Pjesme
Učenici osmih razreda opet su pokazali svoju kreativnost. U stvaralačkom zadatku koji se temeljio na zbirci Cesarićevih pjesama, učenici su trebali napraviti svoju pjesničku zbirku, tj. svoj Izbor Cesarićeve poezije. Iako se zadatak činio lagan, puno su truda trebali uložiti kako bi u novinama pronašli motive pjesme, a nije lako ni napraviti motive od kolaža. Prisjećajući se glagoljice, učenici su najljepši stih iz pjesme po izboru trebali napisati upravo na glagoljici. Kreativni su bili i prilikom izrade akrostiha.
Maja Marić, prof.
M. Rundek: Psima ulaz zabranjen
Gdje je to psima ulaz zabranjen? A gdje je zabranjeno jesti sladoled? Kakve veze ima čaj od kamilice, kompas i bilježnica iz lektire? Odgovore na ova pitanja znaju učenici 6.A razreda nakon čitanja djela za cjelovito čitanje Psima ulaz zabranjen autorice Melite Rundek. Predstavljajući svoju lektiru iz vrećice, učenici su objašnjavali na koji su način razni predmeti povezani sa spomenutim djelom.
Maja Marić, prof.
Blackout poezija
,,Zatamni suvišno, otkrij poetično!”
Učenici šestih i osmih razreda otkrili su pjesnika u sebi. Igrajući se riječima, stvorili su blackout poeziju – umjetničku formu u kojoj su na već postojećem tekstu, zaokružujući riječi, stvorili poeziju. U šestom je razredu polazni tekst bio odabrano poglavlje iz djela Zaljubljen do ušiju autora Mire Gavrana. Osmaši su svoju blackout poeziju stvarali na pjesmama pjesnika Dobriše Cesarića.
Maja Marić, prof.
J. B. I. M.
moji prijatelji će početi intervju Draga Lana!
s čuvarom Grga Pišem ti jer ti želim reći
Grga me želio izbaciti iz Iskre da te pozdravljam.
mrzio sam ga Mario
E. I. H. H.
moram na jedan način nisam znao da je zamrzim
tako jako osvojiti došao sam u sobi
pozornost odličnog učenika pokušavajući smiriti osjećaje
želim još lijepo neću voljeti jednu nevažnu djevojčicu
ostaviti Zagreb i ići tako sam odlučio
jer jako voliš drugoga u ponedjeljak
želim ti mnogo ljubavi
M. M. G.
prijatelji su ti našlji zamjenu u glavi
mislio sam da sam bez sumnje dovršen
mrzio sam sve
zaplačem
jednom čovjek postaje snažan
R. M. N. O.
u vis diže jata roda pjev ptica čujem srcem
kuda prođe unese nemir pjev me dira u srcu
i odjednom pjevale ptice sunčanih sati
livadama vjetar šušti
L. P. L. M.
lađa iz Brača stigla jesen hoda i stiže
u noćnoj tišini polako u dol
grabeći vodu nemir vidiš putem
lijevo desno vjetar šušti
na cesti u čudu
čovjek hoda s ogrtačem
Bašćanska ploča, jedan od najdragocjenijih hrvatskih spomenika, krasi prostor HAZU. Njezine replike krase brojne važne ustanove, a od ove školske godine i našu učionicu hrvatskoga jezika. Učenici 6.a razrednog odjela naučili su zašto nam je Bašćanska ploča toliko važna i posebna. Također, odlično su se zabavili stvarajući svoju repliku i ispisujući svoje ime na dvama hrvatskim pismima.
Maja Marić, prof.
S. Glavašević: Priče iz Vukovara
Nakon pročitanih priča iz djela za cjelovito čitanje Priče iz Vukovara, učenici osmih razreda trebali su odabrati jednu priču po vlastitom izboru te napraviti plakat s motivima i citatom iz odabrane priče. Na satu su učenici svoj plakat usmeno prezentirali u ranije pripremljenom govoru u trajanju do 2 min. No za usmeno prezentiranje jedva je ostalo vremena jer su učenici bili prepuni pozitivnih dojmova. Misli, osjećaji, razmišljanja samo su izlazila iz njih.
Maja Marić, prof.
A. de Saint-Exupery: Mali princ
Kada odemo u neki drugi grad, drugu družavu ili drugi kontinent, sa svog se putovanja često vraćamo puni suvenira. Oni nam služe kao uspomena na proživljeno iskustvo. Vjerujemo da se sa svojih putovanja po drugim planetima Mali princ, glavni lik u djelu za cjelovito čitanje Mali princ, volio vraćati sa suvenirima. Što je sve kupio, pokazali su učenici osmih razreda te pokazali koliko su originalni, maštoviti i kreativni.
Maja Marić, prof.
V. Majer: Dnevnik malog Perice
O avanturama obitelji Šafranek, teti Mini i gospodinu Fuliru možemo saznati gladajući jedan od najpoznatijih hrvatskih filmova Tko pjeva, zlo ne misli redatelja Kreše Golika. Film je snimljen upravo prema djelu Dnevnik malog Perice autora Vjekoslava Majera. U djelu dječak Perica opisuje odnos između svojih roditelja te njihov odnos s tetom Minom i gospodinom Fulirom. Iz dječje perspektive saznajemo o problemu alkoholizma u obitelji te lošem odnosu između Ane i Franje Šafraneka. Perica izrasta u odraslog muškarca koji živi s majkom te i on ima problema u bračnom životu, o čemu saznajemo iz tv-serije Dnevnik velikog Perice redatelja Vinka Brešana. No što ako...
Ana i Franjo Šafranek, nakon brojnih svađa i prolivenih suza, odlučili su se rastati. Bračni par se sa svojim odvjetnicima mora boriti za skrbništvo nad maloljetnim sinom Pericom. Svaki supružnik pokušava dokazati da je baš on roditelj koji zaslužuje biti sa svojim sinom. U sve je uključena je i socijalna služba koja zastupa Pericu.
Učenici 6.A razreda učionicu hrvatskog jezika pretvorili su u sudnicu, u potpunosti su se uživjeli u dodijeljene uloge, a većina učenika potrudila se pronaći i kostimografsko rješenje za svoju ulogu. Poroti nije bilo lako odlučiti kome dodijeliti Pericu – mami, tati ili možda teti Mini?
Maja Marić, prof.
Ž. Hercigonja: Tajni leksikon
Koja je tvoja omiljena knjiga? Koja je tvoja boja očiju? Omiljena boja?
Ime tvoje najbolje prijateljice i prijatelja? Što ćeš biti kada odrasteš?
Ovo su samo neka pitanja na koja su učenici 6.A razreda odgovarali ispunjavajući razredni leksikon. Na marljivo ispunjavanje razrednog leksikona potaknulo ih je djelo za cjelovito čitanje Tajni leksikon autora Želimira Hercigonje. To je djelo u kojem likovi sve (ne)važne informacije saznaju iz leksikona koji kruži školom. Učenici 6.A o likovima su saznali slušajući jedni druge prilikom predstavljanja projektnog zadataka – izrada kućice s predmetima koji predstavljaju likove. U kućicama smo svašta mogli vidjeti: čokoladice, kokice, lažne ispitne odgovore, čak i slovensku zastavu. Na koji su način predmeti povezani s likovima Anamarijom, Patricijom ili Igorom, otkrijte sami čitajući zanimljivo djelo Tajni leksikon.
Maja Marić, prof.