Poziv na roditeljski sastanak
Autor: Željka Zagorac, 2. 2. 2017.
CILJ projekta je POVEĆATI KONZUMACIJU POVRĆA I VOĆA U DJECE (utjecaj školskih vrtova, edukacije, preferencija prema povrću i voću) KAKO BI SE ZAŠTITILO ZDRAVLJE DJECE KAO BUDUĆE ODRASLE POPULACIJE
ZAŠTO BI BILO DOBRO UKLJUČITI SE U PROJEKT?
ŠKOLSKI JELOVNICI
Analizom postojećih jelovnika na razini JEDNE školske godine dobili bi se podaci o hranjivoj i energetskoj vrijednosti školskih obroka i frekvencijama pojedinih skupina hrane osobito povrća i voća i načina pripreme školskih obroka u školama. Prikupljeni podaci vrednovali bi se prema postojećim prehrambenim standardima.
PO POTREBI primjenom matematičkog modeliranja izradila bi se KOREKCIJA ŠKOLSKIH OBROKA s obzirom na energetsku i hranjivu vrijednost sukladno Nacionalnim smjernicama za prehranu učenika u osnovnim školama, koje je izradilo Ministarstvo zdravlja 2012.god.
SKLONOST PREMA POVRĆU I VOĆU UTVRDILA BI SE POMOĆU JEDNOSTAVNOG UPITNIKA NA RAZINI ŠKOLSKE GODINE (jesen/zima i proljeće/ljeto) - djeca ispunjavaju u školi
Metodom PROBAJ I OCIJENI učenici bi ocijenili jela u školi od
povrća i voća, a na temelju dobivenih rezultata u suradnji sa stručnjacima za kulinarstvo i okuse, napravili bi KOREKCIJU RECEPTURA NA RAZINI OKUSA za najlošije ocjenjena jela od povrća i/ili voća
e) Primjenom nove metode FOTOGRAFIRANJE ŠKOLSKOG OBROKA
PRIJE I POSLIJE JELA procijenio bi se BACANJE HRANE u školskoj
kuhinji i izradile bi se preporuke za uštede što bi moglo pridonijeli
smanjenju troškova za školske obroke i poboljšanju kvalitete obroka
f) EDUKACIJA djece o prehrani i sigurnosti hrane primjenom
INTERAKTIVNIH METODA sukladno uzrastu i procjena
unosa i znanja o povrću i voću prije i poslije kontinuirane edukacije.
U istraživanje se mogu uključiti SVA djeca od 1. do 4. razreda koja imaju potpisani pristanak roditelja.
Svaki roditelj bi dobio povratnu informaciju uz sugestije u svezi postojećeg stanja nakon prikupljenih podataka o:
prehrambenim navikama svog djeteta
prehrambenim preferencijama
prehrambenom statusu djece
tjelesnoj aktivnosti
znanju o prehrani i sigurnosti hrane
promjenama u preferencijama prema povrću i voću, kao rezultat kontinuirane interaktivne edukacije
Kod kuće roditelji bi nam pomogli u prikupljanu podataka:
Ispunili bi upitnike koji se odnose na prehrambene navike prvenstveno na konzumaciju povrća i voća
Vodili bi trodnevni dnevnik prehrane za dijete (za jesen/zimu i za proljeće/ljeto)
Ispunili bi upitnik o tjelesnoj aktivnosti djece
Ispunili bi upitnik koji se odnosi na socioekonomske parametre roditelja/skrbnika
Roditelj koji se uključi u istraživanje uz pomoć zaporke moći će pristupiti upitnicima i ispuniti ih preko pametnog telefona, računala ili tableta. Dostupni će biti i upitnici u tiskanom obliku za sve roditelje koji to zatraže. Upitnici će biti popraćeni detaljnijim uputama, a istraživačko osoblje bit će na raspolaganju za sve nejasnoće.
Podatci u cijelosti dostupni će biti samo istraživačima, a pri obradi prikupljenih podataka koristiti će se šifre umjesto naziva škole, imena i prezime roditelja/skrbnika i djece.
Za istraživanje ishođene su dozvole Agencije za odgoj i obrazovanje, Ministarstva znanosti, obrazovanja i sporta te Etičkog povjerenstva Instituta za medicinska istraživanja i medicinu rada.
Istraživanje je financirano od strane Europske unije u sklopu programa Obzor 2020 (Strength2Food (678024), http://www.strength2food.eu/), a provodi ga Laboratorij za znanost o prehrani, Prehrambeno-biotehnološki fakultet Sveučilišta u Zagrebu
Poziv na roditeljski sastanak
Autor: Željka Zagorac, 2. 2. 2017.
CILJ projekta je POVEĆATI KONZUMACIJU POVRĆA I VOĆA U DJECE (utjecaj školskih vrtova, edukacije, preferencija prema povrću i voću) KAKO BI SE ZAŠTITILO ZDRAVLJE DJECE KAO BUDUĆE ODRASLE POPULACIJE
ZAŠTO BI BILO DOBRO UKLJUČITI SE U PROJEKT?
ŠKOLSKI JELOVNICI
Analizom postojećih jelovnika na razini JEDNE školske godine dobili bi se podaci o hranjivoj i energetskoj vrijednosti školskih obroka i frekvencijama pojedinih skupina hrane osobito povrća i voća i načina pripreme školskih obroka u školama. Prikupljeni podaci vrednovali bi se prema postojećim prehrambenim standardima.
PO POTREBI primjenom matematičkog modeliranja izradila bi se KOREKCIJA ŠKOLSKIH OBROKA s obzirom na energetsku i hranjivu vrijednost sukladno Nacionalnim smjernicama za prehranu učenika u osnovnim školama, koje je izradilo Ministarstvo zdravlja 2012.god.
SKLONOST PREMA POVRĆU I VOĆU UTVRDILA BI SE POMOĆU JEDNOSTAVNOG UPITNIKA NA RAZINI ŠKOLSKE GODINE (jesen/zima i proljeće/ljeto) - djeca ispunjavaju u školi
Metodom PROBAJ I OCIJENI učenici bi ocijenili jela u školi od
povrća i voća, a na temelju dobivenih rezultata u suradnji sa stručnjacima za kulinarstvo i okuse, napravili bi KOREKCIJU RECEPTURA NA RAZINI OKUSA za najlošije ocjenjena jela od povrća i/ili voća
e) Primjenom nove metode FOTOGRAFIRANJE ŠKOLSKOG OBROKA
PRIJE I POSLIJE JELA procijenio bi se BACANJE HRANE u školskoj
kuhinji i izradile bi se preporuke za uštede što bi moglo pridonijeli
smanjenju troškova za školske obroke i poboljšanju kvalitete obroka
f) EDUKACIJA djece o prehrani i sigurnosti hrane primjenom
INTERAKTIVNIH METODA sukladno uzrastu i procjena
unosa i znanja o povrću i voću prije i poslije kontinuirane edukacije.
U istraživanje se mogu uključiti SVA djeca od 1. do 4. razreda koja imaju potpisani pristanak roditelja.
Svaki roditelj bi dobio povratnu informaciju uz sugestije u svezi postojećeg stanja nakon prikupljenih podataka o:
prehrambenim navikama svog djeteta
prehrambenim preferencijama
prehrambenom statusu djece
tjelesnoj aktivnosti
znanju o prehrani i sigurnosti hrane
promjenama u preferencijama prema povrću i voću, kao rezultat kontinuirane interaktivne edukacije
Kod kuće roditelji bi nam pomogli u prikupljanu podataka:
Ispunili bi upitnike koji se odnose na prehrambene navike prvenstveno na konzumaciju povrća i voća
Vodili bi trodnevni dnevnik prehrane za dijete (za jesen/zimu i za proljeće/ljeto)
Ispunili bi upitnik o tjelesnoj aktivnosti djece
Ispunili bi upitnik koji se odnosi na socioekonomske parametre roditelja/skrbnika
Roditelj koji se uključi u istraživanje uz pomoć zaporke moći će pristupiti upitnicima i ispuniti ih preko pametnog telefona, računala ili tableta. Dostupni će biti i upitnici u tiskanom obliku za sve roditelje koji to zatraže. Upitnici će biti popraćeni detaljnijim uputama, a istraživačko osoblje bit će na raspolaganju za sve nejasnoće.
Podatci u cijelosti dostupni će biti samo istraživačima, a pri obradi prikupljenih podataka koristiti će se šifre umjesto naziva škole, imena i prezime roditelja/skrbnika i djece.
Za istraživanje ishođene su dozvole Agencije za odgoj i obrazovanje, Ministarstva znanosti, obrazovanja i sporta te Etičkog povjerenstva Instituta za medicinska istraživanja i medicinu rada.
Istraživanje je financirano od strane Europske unije u sklopu programa Obzor 2020 (Strength2Food (678024), http://www.strength2food.eu/), a provodi ga Laboratorij za znanost o prehrani, Prehrambeno-biotehnološki fakultet Sveučilišta u Zagrebu
Poziv na roditeljski sastanak
Autor: Željka Zagorac, 2. 2. 2017.
CILJ projekta je POVEĆATI KONZUMACIJU POVRĆA I VOĆA U DJECE (utjecaj školskih vrtova, edukacije, preferencija prema povrću i voću) KAKO BI SE ZAŠTITILO ZDRAVLJE DJECE KAO BUDUĆE ODRASLE POPULACIJE
ZAŠTO BI BILO DOBRO UKLJUČITI SE U PROJEKT?
ŠKOLSKI JELOVNICI
Analizom postojećih jelovnika na razini JEDNE školske godine dobili bi se podaci o hranjivoj i energetskoj vrijednosti školskih obroka i frekvencijama pojedinih skupina hrane osobito povrća i voća i načina pripreme školskih obroka u školama. Prikupljeni podaci vrednovali bi se prema postojećim prehrambenim standardima.
PO POTREBI primjenom matematičkog modeliranja izradila bi se KOREKCIJA ŠKOLSKIH OBROKA s obzirom na energetsku i hranjivu vrijednost sukladno Nacionalnim smjernicama za prehranu učenika u osnovnim školama, koje je izradilo Ministarstvo zdravlja 2012.god.
SKLONOST PREMA POVRĆU I VOĆU UTVRDILA BI SE POMOĆU JEDNOSTAVNOG UPITNIKA NA RAZINI ŠKOLSKE GODINE (jesen/zima i proljeće/ljeto) - djeca ispunjavaju u školi
Metodom PROBAJ I OCIJENI učenici bi ocijenili jela u školi od
povrća i voća, a na temelju dobivenih rezultata u suradnji sa stručnjacima za kulinarstvo i okuse, napravili bi KOREKCIJU RECEPTURA NA RAZINI OKUSA za najlošije ocjenjena jela od povrća i/ili voća
e) Primjenom nove metode FOTOGRAFIRANJE ŠKOLSKOG OBROKA
PRIJE I POSLIJE JELA procijenio bi se BACANJE HRANE u školskoj
kuhinji i izradile bi se preporuke za uštede što bi moglo pridonijeli
smanjenju troškova za školske obroke i poboljšanju kvalitete obroka
f) EDUKACIJA djece o prehrani i sigurnosti hrane primjenom
INTERAKTIVNIH METODA sukladno uzrastu i procjena
unosa i znanja o povrću i voću prije i poslije kontinuirane edukacije.
U istraživanje se mogu uključiti SVA djeca od 1. do 4. razreda koja imaju potpisani pristanak roditelja.
Svaki roditelj bi dobio povratnu informaciju uz sugestije u svezi postojećeg stanja nakon prikupljenih podataka o:
prehrambenim navikama svog djeteta
prehrambenim preferencijama
prehrambenom statusu djece
tjelesnoj aktivnosti
znanju o prehrani i sigurnosti hrane
promjenama u preferencijama prema povrću i voću, kao rezultat kontinuirane interaktivne edukacije
Kod kuće roditelji bi nam pomogli u prikupljanu podataka:
Ispunili bi upitnike koji se odnose na prehrambene navike prvenstveno na konzumaciju povrća i voća
Vodili bi trodnevni dnevnik prehrane za dijete (za jesen/zimu i za proljeće/ljeto)
Ispunili bi upitnik o tjelesnoj aktivnosti djece
Ispunili bi upitnik koji se odnosi na socioekonomske parametre roditelja/skrbnika
Roditelj koji se uključi u istraživanje uz pomoć zaporke moći će pristupiti upitnicima i ispuniti ih preko pametnog telefona, računala ili tableta. Dostupni će biti i upitnici u tiskanom obliku za sve roditelje koji to zatraže. Upitnici će biti popraćeni detaljnijim uputama, a istraživačko osoblje bit će na raspolaganju za sve nejasnoće.
Podatci u cijelosti dostupni će biti samo istraživačima, a pri obradi prikupljenih podataka koristiti će se šifre umjesto naziva škole, imena i prezime roditelja/skrbnika i djece.
Za istraživanje ishođene su dozvole Agencije za odgoj i obrazovanje, Ministarstva znanosti, obrazovanja i sporta te Etičkog povjerenstva Instituta za medicinska istraživanja i medicinu rada.
Istraživanje je financirano od strane Europske unije u sklopu programa Obzor 2020 (Strength2Food (678024), http://www.strength2food.eu/), a provodi ga Laboratorij za znanost o prehrani, Prehrambeno-biotehnološki fakultet Sveučilišta u Zagrebu
Poziv na roditeljski sastanak
Autor: Željka Zagorac, 2. 2. 2017.
CILJ projekta je POVEĆATI KONZUMACIJU POVRĆA I VOĆA U DJECE (utjecaj školskih vrtova, edukacije, preferencija prema povrću i voću) KAKO BI SE ZAŠTITILO ZDRAVLJE DJECE KAO BUDUĆE ODRASLE POPULACIJE
ZAŠTO BI BILO DOBRO UKLJUČITI SE U PROJEKT?
ŠKOLSKI JELOVNICI
Analizom postojećih jelovnika na razini JEDNE školske godine dobili bi se podaci o hranjivoj i energetskoj vrijednosti školskih obroka i frekvencijama pojedinih skupina hrane osobito povrća i voća i načina pripreme školskih obroka u školama. Prikupljeni podaci vrednovali bi se prema postojećim prehrambenim standardima.
PO POTREBI primjenom matematičkog modeliranja izradila bi se KOREKCIJA ŠKOLSKIH OBROKA s obzirom na energetsku i hranjivu vrijednost sukladno Nacionalnim smjernicama za prehranu učenika u osnovnim školama, koje je izradilo Ministarstvo zdravlja 2012.god.
SKLONOST PREMA POVRĆU I VOĆU UTVRDILA BI SE POMOĆU JEDNOSTAVNOG UPITNIKA NA RAZINI ŠKOLSKE GODINE (jesen/zima i proljeće/ljeto) - djeca ispunjavaju u školi
Metodom PROBAJ I OCIJENI učenici bi ocijenili jela u školi od
povrća i voća, a na temelju dobivenih rezultata u suradnji sa stručnjacima za kulinarstvo i okuse, napravili bi KOREKCIJU RECEPTURA NA RAZINI OKUSA za najlošije ocjenjena jela od povrća i/ili voća
e) Primjenom nove metode FOTOGRAFIRANJE ŠKOLSKOG OBROKA
PRIJE I POSLIJE JELA procijenio bi se BACANJE HRANE u školskoj
kuhinji i izradile bi se preporuke za uštede što bi moglo pridonijeli
smanjenju troškova za školske obroke i poboljšanju kvalitete obroka
f) EDUKACIJA djece o prehrani i sigurnosti hrane primjenom
INTERAKTIVNIH METODA sukladno uzrastu i procjena
unosa i znanja o povrću i voću prije i poslije kontinuirane edukacije.
U istraživanje se mogu uključiti SVA djeca od 1. do 4. razreda koja imaju potpisani pristanak roditelja.
Svaki roditelj bi dobio povratnu informaciju uz sugestije u svezi postojećeg stanja nakon prikupljenih podataka o:
prehrambenim navikama svog djeteta
prehrambenim preferencijama
prehrambenom statusu djece
tjelesnoj aktivnosti
znanju o prehrani i sigurnosti hrane
promjenama u preferencijama prema povrću i voću, kao rezultat kontinuirane interaktivne edukacije
Kod kuće roditelji bi nam pomogli u prikupljanu podataka:
Ispunili bi upitnike koji se odnose na prehrambene navike prvenstveno na konzumaciju povrća i voća
Vodili bi trodnevni dnevnik prehrane za dijete (za jesen/zimu i za proljeće/ljeto)
Ispunili bi upitnik o tjelesnoj aktivnosti djece
Ispunili bi upitnik koji se odnosi na socioekonomske parametre roditelja/skrbnika
Roditelj koji se uključi u istraživanje uz pomoć zaporke moći će pristupiti upitnicima i ispuniti ih preko pametnog telefona, računala ili tableta. Dostupni će biti i upitnici u tiskanom obliku za sve roditelje koji to zatraže. Upitnici će biti popraćeni detaljnijim uputama, a istraživačko osoblje bit će na raspolaganju za sve nejasnoće.
Podatci u cijelosti dostupni će biti samo istraživačima, a pri obradi prikupljenih podataka koristiti će se šifre umjesto naziva škole, imena i prezime roditelja/skrbnika i djece.
Za istraživanje ishođene su dozvole Agencije za odgoj i obrazovanje, Ministarstva znanosti, obrazovanja i sporta te Etičkog povjerenstva Instituta za medicinska istraživanja i medicinu rada.
Istraživanje je financirano od strane Europske unije u sklopu programa Obzor 2020 (Strength2Food (678024), http://www.strength2food.eu/), a provodi ga Laboratorij za znanost o prehrani, Prehrambeno-biotehnološki fakultet Sveučilišta u Zagrebu
Poziv na roditeljski sastanak
Autor: Željka Zagorac, 2. 2. 2017.
CILJ projekta je POVEĆATI KONZUMACIJU POVRĆA I VOĆA U DJECE (utjecaj školskih vrtova, edukacije, preferencija prema povrću i voću) KAKO BI SE ZAŠTITILO ZDRAVLJE DJECE KAO BUDUĆE ODRASLE POPULACIJE
ZAŠTO BI BILO DOBRO UKLJUČITI SE U PROJEKT?
ŠKOLSKI JELOVNICI
Analizom postojećih jelovnika na razini JEDNE školske godine dobili bi se podaci o hranjivoj i energetskoj vrijednosti školskih obroka i frekvencijama pojedinih skupina hrane osobito povrća i voća i načina pripreme školskih obroka u školama. Prikupljeni podaci vrednovali bi se prema postojećim prehrambenim standardima.
PO POTREBI primjenom matematičkog modeliranja izradila bi se KOREKCIJA ŠKOLSKIH OBROKA s obzirom na energetsku i hranjivu vrijednost sukladno Nacionalnim smjernicama za prehranu učenika u osnovnim školama, koje je izradilo Ministarstvo zdravlja 2012.god.
SKLONOST PREMA POVRĆU I VOĆU UTVRDILA BI SE POMOĆU JEDNOSTAVNOG UPITNIKA NA RAZINI ŠKOLSKE GODINE (jesen/zima i proljeće/ljeto) - djeca ispunjavaju u školi
Metodom PROBAJ I OCIJENI učenici bi ocijenili jela u školi od
povrća i voća, a na temelju dobivenih rezultata u suradnji sa stručnjacima za kulinarstvo i okuse, napravili bi KOREKCIJU RECEPTURA NA RAZINI OKUSA za najlošije ocjenjena jela od povrća i/ili voća
e) Primjenom nove metode FOTOGRAFIRANJE ŠKOLSKOG OBROKA
PRIJE I POSLIJE JELA procijenio bi se BACANJE HRANE u školskoj
kuhinji i izradile bi se preporuke za uštede što bi moglo pridonijeli
smanjenju troškova za školske obroke i poboljšanju kvalitete obroka
f) EDUKACIJA djece o prehrani i sigurnosti hrane primjenom
INTERAKTIVNIH METODA sukladno uzrastu i procjena
unosa i znanja o povrću i voću prije i poslije kontinuirane edukacije.
U istraživanje se mogu uključiti SVA djeca od 1. do 4. razreda koja imaju potpisani pristanak roditelja.
Svaki roditelj bi dobio povratnu informaciju uz sugestije u svezi postojećeg stanja nakon prikupljenih podataka o:
prehrambenim navikama svog djeteta
prehrambenim preferencijama
prehrambenom statusu djece
tjelesnoj aktivnosti
znanju o prehrani i sigurnosti hrane
promjenama u preferencijama prema povrću i voću, kao rezultat kontinuirane interaktivne edukacije
Kod kuće roditelji bi nam pomogli u prikupljanu podataka:
Ispunili bi upitnike koji se odnose na prehrambene navike prvenstveno na konzumaciju povrća i voća
Vodili bi trodnevni dnevnik prehrane za dijete (za jesen/zimu i za proljeće/ljeto)
Ispunili bi upitnik o tjelesnoj aktivnosti djece
Ispunili bi upitnik koji se odnosi na socioekonomske parametre roditelja/skrbnika
Roditelj koji se uključi u istraživanje uz pomoć zaporke moći će pristupiti upitnicima i ispuniti ih preko pametnog telefona, računala ili tableta. Dostupni će biti i upitnici u tiskanom obliku za sve roditelje koji to zatraže. Upitnici će biti popraćeni detaljnijim uputama, a istraživačko osoblje bit će na raspolaganju za sve nejasnoće.
Podatci u cijelosti dostupni će biti samo istraživačima, a pri obradi prikupljenih podataka koristiti će se šifre umjesto naziva škole, imena i prezime roditelja/skrbnika i djece.
Za istraživanje ishođene su dozvole Agencije za odgoj i obrazovanje, Ministarstva znanosti, obrazovanja i sporta te Etičkog povjerenstva Instituta za medicinska istraživanja i medicinu rada.
Istraživanje je financirano od strane Europske unije u sklopu programa Obzor 2020 (Strength2Food (678024), http://www.strength2food.eu/), a provodi ga Laboratorij za znanost o prehrani, Prehrambeno-biotehnološki fakultet Sveučilišta u Zagrebu